Gorgs de Penjacans

October 15, 2012
March 2012

•   4.5 2 Reviews

near Santa Coloma de Farnés, Catalunya (España)

Ruta molt maca per anar a veure els gorgs del sot de Penjacans. Surtim del Parc de Sant Salvador, pugem per la pista de Farners, agafem un tros de la drecera dels Frares, seguim per la pista ampla, retallem un parell de curves, i quan arribem al pla de l'ermita de Farners trenquem a l'esquerra i comencem a baixar. Al cap de 300 mt. de camí trenquem a l'esquerra per un corriol que baixa lleugerament i ens acostem al primer gorg. Després travessem el rierol i pugem el marge. Hem de seguir les marques vermelles als arbres, que ens portaran al segon gorg, més avall. Tornem desfent un tros de camí, agafem un corriol fins al castell i l'ermita de Farners, i acabem de baixar pel trencacames fins a la creu, i finalment arribem al parc. El desnivell positiu és d'uns 400 metres.

PictographRiver Altitude 1,099 ft

primer gorg de penjacans

Queda a l'esquerra quan arribem al rierol

PictographRiver Altitude 1,014 ft

Gorg del diable

després del primer gorg pugem el marge de l'esquerre i seguim el camí assenyalat amb punts de pintura

PictographPhoto Altitude -3 ft

Ermita de Farners

L'església de la Mare de Déu de Farners és una ermita construïda als peus del castell de Farners. La construcció inicial del segle XI estava ubicada a l'actual absis, si bé no és conserva. La construcció actual de l'absis semicircular i allargat, amb un diàmetre de 3,60 metres i cobert amb una volta de quart d'esfera allargada, correspon a l'any 1200 quan també es va ampliar amb el presbiteri i cambril de la Verge. Al llarg del segle XVIII s'amplià l'ermita amb un creuer amb cúpula el·líptica, nau d'entrada i porxo deixant-la com és en l'actualitat; l'any 1883 es construí l'escala i el cor. A dins hi ha un senzill retaule barroc amb la Verge de Farners, una talla romànica restaurada recentment. Per darrere el retaule hi ha el cambril de la Verge. El retaule està adornat amb les escultures dels dos sants locals: sant Salvador d'Horta a la dreta i sant Dalmau a l'esquerra. Sota els peus de la verge, s'han conservat les antigues pintures que representen les Ànimes del Purgatori. L'altar a la dreta del creuer, té una imatge de sant Enric emperador i l'altar de l'esquerra, té les imatges de Sant Joaquim i Santa Anna amb la Marededéu.

PictographIntersection Altitude 469 ft

la Creu

Creuament de camins per anar a Farners per la pista, pel trencacames, o per anar a la zona de les pomeres d'en Caselles.

Castell Farners

• carlosjovenoliveras Feb 16, 2014

La ruta fins a l'hermita no és res de l'altre mòn, es pot fer fàcilment , un cop a l'hermita nosaltres ens vam perdre, cuidado amb les indicacions, ja que pot resultar algo liós, és el camí a l'esquerra del castell!!! varem donar dues voltes increibles... Per la resta tot bé

• Photo of Xrunning⛰
    Xrunning⛰ Feb 20, 2014

Merci pel comentari carlosjovenoliveras!

• Photo of caquitas
    caquitas Aug 19, 2015

Dificultad moderada si se realiza con niños

• Photo of Sr.Cirera
    Sr.Cirera Jul 22, 2019

Hem fet la ruta, però un cop al castell ja hem tornat cap a Santa Coloma. Per tant no hem arribat als gorgs.