Gorges de Galamus

36 minutes
September 3, 2021
September 2021

near Cubières-sur-Cinoble, Occitanie (France)

Després de visitar el castell de Puilaurens acabem d’arrodonir la tarda visitant les gorges de Galamus i l’ermita de Sant Antoine de Galamus, una petita passejada espectacular, val la pena anar-hi. Aquesta gorja és un pas de muntanya natural que el riu Aglí ha anat forjant amb el seu pas, provocant l'erosió de la roca calcària. Permet l'accés des de l’Aude cap a la Cerdanya nord, alguns historiadors diuen que va ser utilitzat pels càtars francesos per fugir cap a Catalunya. La carretera va ser construïda a finals del segle XIX, esculpida a la roca per tan sols set treballadors suspesos amb cordes, guiat per un enginyer espanyol. A l’entrada del túnel hi ha una llosa gravada amb un vers en occità com a record de l’episodi.
Fem la volta des de l’aparcament sud, on s’inicia un corriol que baixa cap a l'ermita troglodita de sant Antoni, esta excavada i integrada al lateral de la gorja. a més de la de sant Antoni hi ha altres coves, com la de Maria Magdalena i un arbre que creix a la mateixa roca. Des d’aquest aparcament, que es un mirador, es té una bona panoràmica de l’ermita i de la profunda de la gorja. És un espai natural protegit, un espectacular entorn natural, on s’han rodat escenes de pel.licules com la novena porta de Polanski.
Un cop hem visitat el lloc tornem pel túnel excavat a la roca que ens puja fins a l'altre aparcament i a la carretera, des d’on anem caminant fins al mirador on hem aparcat per prendre un refrigeri mentre contemplem aquest espectacle de la natura. tornem amb cotxe creuant tota la gorja cap a Cubières-sur-Cinoble, ha valgut la pena venir-hi.

Corriol a sant Antoni

Sant Antoni

Maria Magdalena

PictographTunnel Altitude 1,473 ft

Túnel

Mirador

Aparcament sud de les gorges de Galamus, des d'on surt el corriol que porta a l'ermita