Gebze-Darıca

August 18, 2022
August 2022

near Darıca, Kocaeli (Türkiye)

Önceki Parkur: -
Sonraki Parkur: -

Rota Üzerindeki Semtler: Gebze - Barış Mahallesi - Eskihisar - aaa - Darıca - Bağlarbaşı Mahallesi

Bu bir, kültür envanterine kayıtlı şehir içindeki eserleri görmek için yapılan şehiriçi yürüyüş etkinliğidir. Eserlerin büyük çoğunluğu kulturenvanteri.com sitesine kayıtlıdır. Sitede yer alan izler yürüyüş sırasında doğaçlama olarak birleştirilerek rota oluşturulmuştur. Sitede yer almayan bazı eserlerle de karşılaşıldığı olmuş, park vb. yerler de ayrıca işaretlenmiştir...

Tek başına yürünmüştür.

GENEL NOTLAR:
Marmaray son durakta Gebze'de inilmiştir ve yürüyüşe başlanmıştır. Planım, ilk önce Tatlıkuyu Vadisi'ni ve çevresindeki eserleri görmek, sonrasında Eskihisar'a yönelip oradan Darıca'ya geçmekti.

Parkurun büyük bir kısmı (park içlerindeki yürüyüşler dışında) şehir içinden geçmekte, asfalt yolları izlemektedir. Bu yüzden, yürümek yerine araç da kullanabilirsiniz.

Darıca merkezinden araç kullanmadan marmaray istasyonuna yürüyerek yürüyüşü tamamladım. Bu son bölümün hiçbir esprisi ve güzelliği olmadığı için Darıca merkezinden (çarşı içinden) araçla Marmaray istasyonuna ulaşmak daha isabetli olabilir. Darıca'dan İstasyon Caddesi boyunca toplu taşıma yardımıyla rahatlıkla marmaray ulaşılabilecegini ekleyelim.

İyi faaliyetler...

PictographTree Altitude 523 ft

PictographTree Altitude 399 ft

Parkın güneyindeki girişinden sonra, demiryolu üst geçidi vardı. Barış Mahallesi'nden Eskihisar tarafına demiryolu hattından geçmek için bölgedeki en müsait nokta burasıdır.

PictographMonument Altitude 281 ft

Kale restorasyonda olduğu için, kaleyi gezemedim ve yoldan geçerken fotoğrafını çekmekle yetindim.

Bu çeşmenin yakın dönemde inşa edildiğini, tarihi bir çesme olmadığını; hem kullanılımının mümkün olduğunu paylaşmak adına, hem de güzel bir görünüşü olduğu için iz atıldığını not edelim...

Müzenin içi, tadilatta olduğu için gezilmiyordu, sadece bahçesinde bulunabiliyordu.

PictographMuseum Altitude 187 ft

Eskihisar Limanı ve Deniz Feneri

Eskihisar ile Darıca arasında inşa edilmiş uzun bir parktı.

Sarnıç olabilecek bir yapı kalıntısı