Font de les Tapies

September 25, 2020
September 2020

near Navarcles, Catalunya (España)

Passeig per diferents senders i corriols que ens apropa a la Font de les Tàpies. Racó amb molt encant envoltat de vegetació de ribera i amb aigua abundant.
Un petit sender que comença just enfront de la font i els seus plataners, ens apropa a la part alta de la font i el seu salt d'aigua i seguim un bocí del torrent de les Tàpies per un sender que segueix la riba esquerra del torrent.
Al cap d'uns quants metres creuem el torrent i retornem, en la direcció que veníem però aquesta vegada per l'altra riba. Arriba un moment que el sender s'allunya del riu girant suaument cap a l'esquerra. Fem una petita pujada i podem gaudir d'àmplies panoràmiques de Montserrat i el Montcau.
El sender va a parar a una pista ben ampla. Just davant nostre veiem de nou el Mas de Tàpies, que és on ens dirigim.
Seguim aquesta pista i còmodament arribem al mas de Tàpies en un indret amb vistes privilegiades. El Mas té un origen medieval però actualment està format també per diversos edificis del S.XVlll i XlX que configuren un conjunt ben harmoniós. Podem observar el mas, l'ermita de la Immaculada, la torre que li fa de campanar i una galeria porxada que uneix els dos edificis.
I és que aquest mas està en un enclavament privilegiat, ja que com hem pogut observar es troba a tocar d'antigues vies de comunicació. Els camins per on transitem segueixen el traçat del camí reial de Vic a Manresa i d'un antic camí de transhumància que comença al Pirineu i va cap al Vallès, el recorregut també segueix un tram del camí de sant Jaume. Si ens fixem podem veure les empremtes que els carruatges han deixat sobre les roques al llarg dels anys.
Deixem el Mas d'en Tàpies per la pista i agafem un corriol a mà esquerra que ens apropa directament a l'indret on hem aparcat el cotxe.

01 Aparcament

02 gir a la dreta

03 esquerra

05 corriol a la dreta

06 a la dreta

07 seguim la pista

08 Font de les Tàpies

PictographWaterfall Altitude 1,093 ft
Photo of09 part alta de la font de les Tàpies Photo of09 part alta de la font de les Tàpies Photo of09 part alta de la font de les Tàpies

09 part alta de la font de les Tàpies

PictographRiver Altitude 1,161 ft

10 creuem el torrent

11 Vistes al Montcau i Montserrat

12 a la dreta

Photo of13 Seguim pel corriol de l'esquerra Photo of13 Seguim pel corriol de l'esquerra Photo of13 Seguim pel corriol de l'esquerra