Feneryolu-Kalamış 1 (Feneryolu-Fenerbahçe Etabı)

Photo ofFeneryolu-Kalamış 1 (Feneryolu-Fenerbahçe Etabı) Photo ofFeneryolu-Kalamış 1 (Feneryolu-Fenerbahçe Etabı) Photo ofFeneryolu-Kalamış 1 (Feneryolu-Fenerbahçe Etabı)

November 12, 2022
November 2022

near Kızıltoprak, İstanbul (Türkiye)

Önceki Parkur: -
Sonraki Parkur: -

Rota Üzerindeki Semtler: Feneryolu, Kalamış, Fenerbahçe.

Bu bir, kültür envanterine kayıtlı şehir içindeki eserleri görmek için yapılan şehiriçi yürüyüş etkinliğidir. Eserlerin büyük çoğunluğu kulturenvanteri.com sitesine kayıtlıdır. Sitede yer alan izler yürüyüş sırasında doğaçlama olarak birleştirilerek rota oluşturulmuştur. Sitede yer almayan bazı eserlerle de karşılaşıldığı olmuş, park vb. yerler de ayrıca işaretlenmiştir...

Tek başına yürünmüştür.

GENEL NOTLAR: Hafta sonu, bir cumartesi günü, Kalamış'da yakın bir arkaşımla sabah kahvaltı için sözleşmiştik. Son birkaç aydır kendimi her dışarı attığımda bir şekilde gezme fırsatı yarattan biri olarak, buluşma vaktinden bir buçuk saat önce yola çıkmış ve Feneryolu ile Fenerbahçe semtlerindeki kültür envanterine kayıtlı eserleri görmek ve kısa bir yürüyüş yapmak adına plan yapmıştım.

Bugüne kadar aynı gün içinde yapılmasına rağmen, birden fazla rota olarak kaydedilen yürüyüşlerin nedeni, wikiloc uygulamasının 50'den fazla iz atma imkanı tanımamasıydı. Bu yüzden, 50'den daha fazla eserle karşıldığında, o anki kayıt kapatılıp yeni bir wikiloc kaydı başlatılıyordu. Fakat bu sefer, iki farklı kayıt (Feneryolu-Kalamış 1 (Feneryolu-Fenerbahçe Etabı) ve Feneryolu-Kalamış 2 (Fenerbahçe-Kalamış Etabı)) ortaya çıkmasının nedeni, buluşmadan sonra yürüme planı yapmadığım için, ilk kaydı kahvaltı öncesinde sonlandırmam ve sonrasında fikir değiştirerek fazladan kısa bir yürüyüş yapmamdı. Bahsi geçen her iki yürüyüşün aynı gün yapıldığını ve aradaki boşlukta kaydı duraklatmadığım için tek bir kayıt oluşturmadığımdan dolayı pişman olduğumu ekleyebilirim.

ULAŞIM: Parkuru kaydetmeye, Feneryolu Marmaray İstasyonu'ndan başladım. Dolayısıyla, marmarayı kullanarak yürüyüşe başladığım noktaya geldim.

Parkuru, Kalamış İETT durağında bitirdim ve 4 numaralı Maltepe-Kadıköy otobüsüne binerek dönüşe geçtim.

ÖNERİLER: Rota üzerinde ve yakın çevrede kültür envanterine kayıtlı daha birçok eser bulunmaktadır. Dolayısıyla daha uzun bir yürüyüş yapılabilir, önceki ve sonraki rotalarla bu kayıtlar birleştirilebilir.

Bölgenin sahil kesimi, yürümek, gezmek ya da keyif yapmak için son derece müsait olduğundan, Kalamış Sahil Parkı'ndan geçerek Caddebostan yönüne doğru yürüyüşe devam edebilirsiniz.

Tüm parkur, şehir içinden geçmekte, asfalt yolları izlemektedir. Bölgenin sokakları rahat, geniş ve araçla ilerlemeye müsait olduğu için, parkuru araçla da gerçekleştirmek mümkündür. Fakat Kalamış taraflarında daha yoğun bir trafik olabileceğini ve park sorunu yaşayabileceğinizi eklemekte fayda var.

Yürüyüş, hafta içi gerçekleştirildiği takdirde, parkur üzerinde yer alan müze (Haldun Taner Müze Evi) gezilebilir.

İyi faaliyetler...

İstasyon, bulunduğum yerde değil, demir yolu hattının diğer tarafında, yani deniz tarafında yer almaktadır.

Feneryolu Cami Önündeki Çeşme

Günümüzde "Altıner Residence" olarak geçen binanın olduğu yerde, eskiden bir konak bulunuyormuş. O konaktan geriye resimdeki tabela kalmış.

Dr. Müfid Ekdal Evi

Ahmet Nuri Efendi Köşkü

Günümüzde, "Özel Harika Park Anaokulu" olarak kullanılmaktadır. Anaokulunu geçikten ve sokağı bitirdikten sonra, tam sola dönerken, köşede üçüncü fotoğrafta yer alan yazı bulunmaktadır.

İçinde kafeterya bulunan küçük bir yeşillik alan...

Kilercibaşı Köşkü

Behice Naci Yazgan Çeşmesi

Çeşmenin olduğu yerde "Anneler Anıtı" isimli bir heykelin de olduğu küçük bir park yer almaktadır.

Kültür envanterindeki konumu yanlıştı. Çeşme, caminin hemen girişinde yer almaktadır.

PictographReligious site Altitude 110 ft

Tuğlacıbaşı Camii

PictographReligious site Altitude 104 ft

Hazire, caminin köşesinde, sokağın denize bakan tarafında yer almaktadır.

PictographPark Altitude 124 ft

26 Mart Parkı

Şehzade Abdülkadir Efendi Köşkü

Bu köşkü fotoğraflamak için, Prenses Atiye Sitesi'nin içine girmek durumunda kaldım. Tabi, sitenin güvenlik görevlisi ile kısa bir sohbet edip izin aldıktan sonra içeri girdim.

Yapı, Bedri Rahmi Eyüboğlu Sokağı'nın Bostancı tarafına bakan kısmında yer almaktadır.

Cavit Paşa Köşkü

PictographMuseum Altitude 78 ft

Haldun Taner Müze Evi

Photo ofVilla Angadin, Gaetta, Seva ve Sans Soucis Photo ofVilla Angadin, Gaetta, Seva ve Sans Soucis Photo ofVilla Angadin, Gaetta, Seva ve Sans Soucis

Villa Angadin, Gaetta, Seva ve Sans Soucis

Hepsi birbirine yakın yerlerde, fakat yürüyüşü bitirmek durumunda olduğum için, bu dört villayı tek bir konum atarak paylaştım.