Far de Llafranc - Tamariu

53 minutes
April 13, 2019
April 2019

near Llafranc, Catalunya (España)

Camí de Ronda

Amb la informació adjuntada on hi ha especificat els punts conflictius, es pot realitzar la ruta únicament amb aquells indicadors i deixar el mòbil guardat durant la ruta. A més durant tot el recorregut s'hauran de seguir les indicacions GR, marcades en línies blanques i vermelles. Si trobem una creu amb aquests dos colors significa que per allà no és el camí, a diferència si trobem les dues linies paral·leles ens indica que és el camí correcte.

PictographPhoto Altitude 435 ft

Sant Sebastià de la Guarda Restes ciutades entre els segles VI i I a.C, època on la societat romana simposa en el territori. Si s'observa bé es poden veure fins a quatre cases ibèriques de dues habitacions cadascuna, i que disposen en diversos carrers, formant un espai d'uns 300 metres quadrats. A més a més s'han descobert quinze sitges o dipòsits excavats a la roca i un forn. Possiblement aquest assentament va concloure la seva activitat amb l'arribada dels romans a Llafranc. El poblat ibèric de Sant Sebastià de la Guarda fou descobert pels volts de 1960 per Joan Badia i Homs qui, juntament amb un grup de palafrugellencs, portà a terme les primeres prospeccions per delimintar-ne l'extensió física i en el temps en publicà la primera notícies l'any 1966. Les primeres excavacions programades s'iniciaren l'any 1984 i van seguir fins a l'any 1987. Amb les obres de remodelació de l'antiga hostatgeria, als anys noranta, es van fer campanyes d'urgència per poder documentar les noves troballes, ja que el jaciment arqueològic també s'estén per sota de les construccions. Des de 1998 la Universitat de Girona, en conveni amb l'Ajuntament de Palafrugell, ha fet campanyes anuals per millorar el coneixement del jaciment i consolidar-lo.

PictographIntersection Altitude 424 ft

PictographPhoto Altitude 423 ft

PictographIntersection Altitude 286 ft

Intersecció

PictographIntersection Altitude 245 ft

PictographBeach Altitude 10 ft

PictographPanorama Altitude 14 ft

Pujada cala Pedrosa

De la platja s'agafa un camí que puja molt però et regala unes vistes meravelloses.

PictographPicnic Altitude 64 ft

Parada

Banc amb vistes perfectes per parar i recuperar forces.

PictographIntersection Altitude 95 ft

No continuar per dalt.

PictographIntersection Altitude 60 ft

Observar creu i dues línies. Entrar-hi tot recte.

PictographPhoto Altitude 22 ft

PictographPhoto Altitude 13 ft

ARRIBADA TAMARIU

• escambellencs Jun 5, 2019

El cap de setmana passat vam fer el camí seguint aquest Wikloc amb el nostre grup de joves (13 a 15 anys).
    Ens va anar genial, després el vam repetir de tornada.