Far de la Punta Nati

47 minutes
March 19, 2024
March 2024

near ses Truqueries, Baleares (España)

La Punta Nati és l'extrem nord-occidental de l'illa de Menorca. El paisatge és gairebé llunàtic, envoltat de prats, sense arbres i amb feixes i rocs que es reparteixen per aquest paisatge singular de l'illa. El Far de Punta Nati és el reclam per a aquest curt passeig i ens permet acostar-nos fins als cingles que envolten un dels set fars icònics de Menorca.

DIFICULTAT: molt baixa. Un passeig molt fàcil i assequible. Només precaució amb la forta insolació els dies d'estiu ja que no hi ha cap ombra. I també, òbivament, precaució en acostar-vos als cingles de la Punta Nati pel fort desnivell fins al mar.
DESNIVELL: inapreciable (teòricament des de l'aparcament al far hi ha un desnivell negatiu de 14 metres)
TEMPS: 45 min (anada i tornada). Temps parcials: 17 min fins al far des de l'aparcament i viceversa. La resta del temps la dediquem a fer la volta i a fer les fotos de rigor.
QUILÒMETRES: 2,4 km
VARIANTS: El Far de Punta Nati també es pot fer des de la ruta del Camí de Cavalls que dona la volta a l'illa de Menorca. També podem fer algun recorregut més llarg començant des de Cala Morell (16 km) o des de Ciutadella (11 km) o des de Cala en Blanes passant pel Pont d'en Gil (11 km)

ACCÉS:
Des de Ciutadella, prenem la Ronda de Ciutadella (RC-1) fins a la rotonda on surt la carretera d'accés a Punta Nati (CF-5) que la prenem a la nostra dreta, sentit nord. Fem els 3,8 km de la carretera fins a arribar a l'aparcament de Punta Nati. La carretera té alguns punts estrets, així que caldrà anar en compte els dies amb més massificació de turistes.

RECORREGUT.

Des de l'aparcament de Punta Nati, prenem la mateixa pista des del punt on està tallada al trànsit rodat i la seguim en direcció cap al Far de Punta Nati, sentit Nord-Oest.

Al cap d'uns 5 minuts, la pista asfaltada gira cap a Nord i trobem la bifurcació amb el Camí de Cavalls que passa per aquest punt. Aquest camí dona la volta a l'illa de Menorca en 185 km i unes 20 etapes (es pot fer en 7-13 dies segons condició física)

Ara seguim sentit nord per la mateixa pista fins a arribar al far de Punta Nati, on s'acaba la pista. Per fer la volta al far i veure els búnquers i miradors, saltem els murs de pedra seca dels vorals de la pista i passem per fora del recinte del far. Nosaltres anem primer a la punta on hi ha un petit mirador i des d'on veurem els cingles dels voltants de la Punta Nati, uns desnivells força considerables i espectaculars vistos des d'aquí dalt.

Seguim ara i ens acostem als búnquers de la Guerra Civil: 2 construccions visibles i un forat amb unes escales per accedir cap a una posició sota la roca. Aquesta és una mostra de com d'estratègic va arribar a ser aquest punt durant la Guerra Civil espanyola.

Feta aquesta visita, reprenem la volta fins a tornar a la pista asfaltada davant del far de Punta Nati. Ara ja només ens caldrà retornar de nou a l'aparcament on hem deixat el cotxe.