Far Cavalleria

29 minutes
June 18, 2013
June 2013

near Naya Fornells, Baleares (España)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

Excursió passejada fins aquest formidable far. Recorregut de 1,7 km, i uns desnivells de + 47 – 47. Dificultat: molt fàcil.

Després de passar una tanca (i tornar-la a deixar tancada) aparquem per seguir la pista recte que va cap el far. Cal arribar-hi a poc a poc, gaudint de la vista que ens ofereix la torre blanca i vertical, dalt del tot d’aquest suau pendent. El far de Cavalleria va ser construït entre el 1852 i el 1857. El mes de març d’aquest últim any va començar a funcionar. És el més antic de Menorca i la seva posta en funcionament va reduir dràsticament el nombre de naufragis a la costa nord de l’illa. Es calcula que entre els segles XIV i el XIX més de 700 vaixells havien naufragat a la zona de tramuntana.

Està situat a la part més septentrional de l’illa i compta amb una alçada de 15 metres, tot i que la seva altura sobre el nivell del mar és de 94. La seva luminiscència abasta fins a 126 milles nàutiques.
Amb aquest far es van reduir els naufragis, però es van eliminar del tot, la qual cosa va suggerir la conveniència de dissenyar i construir els fars de Favàritx i Punta Nati. Cal esmentar, com a curiositat, que el 1922 es va establir el camí oficial que avui nosaltres hem seguit, des de Mercadal. Antigament s’hi accedia a través d’uns terrenys privats, amb el permís de propietari, però que anava variant de traçat segons els estats dels conreus.

També aquí es van construir diversos assentaments fixes de defensa de l’illa... ...