ESTANYS DE FONTARGENT (ANDORRA)

August 8, 2015
August 2015

near Incles, Canillo (Andorra)

Pujada als estanys de Fontargent (França) des de la Vall d'Incles (Andorra), per una magnífica vall que ens porta còmodament als estanys més grans de tota aquesta zona del Pirineu.

Des de l'aparcament del Pont de la Baladosa, al final de la Vall d'Incles (recordem que si volem arribar-hi amb el nostre cotxe haurem de passar abans de les 9h, perquè després la vall queda tancada al trànsit i s'ha d'agafar un trenet elèctric o bé fer-la a peu), el camí marxa perfectament marcat amb punts grocs en direcció N-NE, seguint el riu del Manegor i començant en forta pujada.

Ràpidament (15') la pujada suavitza i seguint sempre el riu arribem al port d'Incles o coll de Fontargent (2.263 m) (1h30'). Des d'aquí tindrem una fantàstica panoràmica de la vall francesa i dels grans estanys de Fontargent. Si volem, podem apropar-nos-hi tot baixant (15' més). Val la pena, perquè el primer estany que trobem té una zona que sembla una platja i és fantàstic per fer una remullada.

L'excursió la vam fer amb dos nens de 7 i 10 anys. Al track hi ha l'anada i la tornada.