Estany de Malniu des del Refugi

April 17, 2019
April 2019

near Girult, Catalunya (España)

Aquesta excursió la hem fet el 17/04/19, amb bastant neu pel camí i el llac de Malniu gair be tot gelat. No es gens complicada però amb una bebé de 10 mesos i dos nens de 4 i 6 anys, s’ha allargat una mica.

Comencem al parking del refugi, on s’han de pagar 3€ de taxa per la conservació del refugi. A pocs metres del parking tenim l’estany del refugi o l’Estanyol de Tarterès. Si es vol es pot fer la volta sencera a l’estany.

Per anar cap a l’estany de Malniu hem de creuar el parking, pasar per devant del refugi, creuar el rierol i el bailet. A partir d’aquí comença la pujada (una mica forta pels nens) seguint els cartells i marques del camí 119. Degut a la obertura del bosc i els molts camins possibles entre la neu, el fang i els rierols, s’ha fet complicat trobar algunes de les marques, però seguint a la gent i les perjades finalment ho hem aconsseguit. Després de 2/3 del camí el camí es fa pla i l’arribada a l’entany de Malniu és molt maca.

A l’estany es pot dinar aprofitant les grans pedres que n’hi ha i a l’estiu, els més valents, fins i tot es poden banyar!

La tornada, molt més fàcil, es fa tornant pel mateix camí.