Estany de Filia

July 16, 2012
July 2012

near Espúy, Catalunya (España)

Ruta feta amb la Dora i l'Eduardo.
Agafem una pista forestal apta per 4x4 que surt a l'esquerra entre La Torre de Cabdella i Cabdella. Just en el punt on es creua el riu principal per segon cop, és on hem de deixar el cotxe. En aquest punt veiem un cartell que diu Estany de Filia 45'. Si mirem més amunt, veiem una estructura de formigó a dalt a la dreta i una de ferro a dalt a l'esquerra. El nostre camí ha de passar entre totes dues estructures.
A l'inici el camí no està gens marcat i hem de remuntar el riu que baixa just darrera el cartell, en direcció a l'estructura de formigó. Troberem una tanca de bestiar, que hem de remontar cap a l'esquerra fins a trobar una porta per passar-la, ja molt a prop de l'estructura de ferro.
En aquest punt s'obre un replà davant nostre, i ja es pot veure el camí a seguir, bé per la pista, molt evident a la nostra dreta, o bé camp a través direcció el circ de muntanyes que tenim al davant. En poca estona arribem al bonic i molt tranquil estany de Filia.
La tornada és pel mateix camí.