Estana - Miradors del Pla de l’Àliga

Photo ofEstana - Miradors del Pla de l’Àliga Photo ofEstana - Miradors del Pla de l’Àliga Photo ofEstana - Miradors del Pla de l’Àliga

April 15, 2022
April 2022

•   4.3 1 review

near el Quer Foradat, Catalunya (España)

S’ha acabat l’hivern a la Cerdanya així que comencem la temporada d’excursions. Avui, per ser la primera, en triem una de ben senzilla que ens prendrem amb calma: el Pla de l’Àliga des d’Estana.

Deixem al cotxe a l’aparcament de l’entrada del poble, on hem arribat per la carretera local que surt de Martinet.

L’aparcament és força ple, gairebé tothom va cap al S a Prat de Cadí, que és l’altra excursió des d’Estana de tota la vida, però nosaltres anem cap al N.

Comencem a caminar i deixem el poble enrere enfilant-nos pel camí de pendent lleuger i gaudint de les imponents vistes del Cadí encara ben nevat.

Al cap d’uns 20 minuts de passejada veiem el poble de Querforadat a la nostra esquerra i en uns 5-10 minuts més ja arribem al gran prat del Pla de l’Àliga.

Estem una estona estirats al prat i després anem a fer la volta sencera buscant els 4 miradors que ofereixen magnífiques vistes amb orientacions diferents del Cadí, la Cerdanya, l’Alt Urgell i el Pirineu que ens separa d’Andorra i on gràcies als panells instal·lats podem identificar els pobles, cims, passos i canals del Cadí i les muntanyes que ens envolten.

Un cop hem completat la volta i hem observat l’entorn, plantes i animals desfem el camí i tornem buscar el cotxe.

• Photo of Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt Jun 21, 2022

Una ruta molt agradable i amb grans vistes. Gràcies per compartir-la. Salut !