ERMITA DE SANT RAMON - 100Cims

May 26, 2015
April 2015

near Sant Climent de Llobregat, Catalunya (España)

Un diumenge sense plans, que es converteix en una matinal de muntanya amb els més petits de la casa. Com sempre que anem amb ells, ruta curteta, fàcil i amb algun alicient que en aquest cas és l'ermita de Sant Ramon que hi ha al cim. Així que ens desplacem cap a la zona del Baix Llobregat.

La ruta triada puja una mica pel dret, agafant corriols de manera que els petits pujen entretinguts.

D'aquesta manera en poc més d'un kilòmetre fem tot el desnivell positiu. Una vegada a l'ermita fem parada "obligada" per menjar una mica de fruita i hidratar-nos. L'Ermita de Sant Ramon va ser edificada entre 1885 i 1887. Limita amb St. Boi, St. Climent de Llobregat i Viladecans.

El cim de St. Ramon ens ofereix vistes sobre el Delta del Llobregat. A banda de ser un mirador que permet contemplar el Garraf, Collserola i les Muntanyes de l'Ordal. També s'hi pot veure Montserrat i el Montseny.

La baixada la fem tota per pista, per tant es pot fer tota corrent. I els petits ens demostren que no estan tan cansats com ens pensem i fan tota la baixada corrent.