Ermita de Sant Gregori a Falset

55 minutes
April 13, 2024
April 2024

near Falset, Catalunya (España)

Aparquem en un ampli espai que hi ha a la dreta de la carretera vella de Falset al Coll de la Teixeta (seguir indicacions del Maps). Comencem a caminar per la pista tancada amb una cadena que hi ha sota mateix del lloc on hem aparcat. Als pocs metres passem per l'àrea de lleure de Sant Gregori amb taules i bancs, per la font de Sant Antoni, per la Creu dels Tres Tombs on hi ha les restes d'una edificació, i tot seguit arribem a una cruïlla perfectament indicada: a l'esquerra Ermita de Sant Gregori, a la dreta als Racons. Nosaltres primer fem un anar i tornar als Racons, que no és més que un indret amb unes roques molt característiques i molt boniques, que inclùs formen un enorme forat que li diuen la Cova del Pastor.
Visitat aquest lloc, tornem a la cruïlla i per unes escales de seguida arribem a la bonica Ermita de Sant Gregori, adossada a la roca. El lloc eclesiàstic el trobem tancat amb clau, però hi ha dues entrades sense porta per accedir al lloc on supossadament vivia o vivien els habitants de la ermita.
Enfront de la ermita hi ha unes escales tallades a la roca, cal pujar i sobretot baixar amb compte agafats a la barana per tal de no relliscar. A la esplanada de dalt bones vistes de tot el conjunt.
De nou a la ermita, si seguim una mica més endavant, arribarem a un magnífic mirador (Mirador de la Creu), on hi ha una estelada a dalt d'una roca que nomès es pot accedir amb material d'escalada.
Retornem al cotxe seguint el mateix camí de l'anada.
Curta i fàcil passejada per anar a uns indrets molt bonics i curiossos, son uns 1,7 km en total, i entre fotos i badar vàrem estar menys d'una hora.

PictographPicnic Altitude 1,400 ft

Creu dels Tres Tombs

Els Racons. Cova del Pastor.