Ermita de Maristel·la

May 6, 2010
January 2010

near Esporles, Baleares (España)

Ermita de Maristel·la

(WP-01) Coll de s'Heura - 4 km - 325 m d'altitud.
Iniciem la caminada al coll de s'Heura, sota la possessió de Son Ferrà. Davant nostre veiem l’estreta barrera metàl•lica que du a l’ermita de Maristel·la. Passem el portellet i seguim el camí que passa per la dreta de les cases. Ben aviat, el camí travessa un altre portell amb barrera metàl•lica i s'endinsa dins el bosc d'alzines. Ara el camí marca uns quants revolts seguits en forta pujada cap al nord-oest. Més endavant, el rost es va suavitzant, fins arribar a un revolt pronunciat a l'esquerra. Aquí arranca un tirany cap a la dreta.

(WP-02) Desviament a la dreta - 1,1 km - 514 m d'altitud.
Seguim el tirany i, pocs metres més endavant, trobem un rotlo de sitja i entreforc de camins. Seguim per la dreta i, en no res, arribem al Cor de Jesús.

(WP-03) Cor de Jesús - 1,2 km - 495 m d'altitud.
Representa la figura de Crist,amb els braços estesos sobre el poble d’Esporles, en actitud d’emparament. El monument, obra de Bartomeu Amorós, fou inaugurat el 1940 gràcies a la iniciativa del rector mossèn Mateu Togores i Maimó.
Tornem enrere fins desembocar de nou a la pista i la seguim en pujada direcció a l'ermita, a la qual hi arribem en pocs minuts.

(WP-04) Ermita Maristel•la- 1,8 km - 582 m d'altitud.
L'ermita fou construïda el 1890 i dedicada a la Mare de Déu del Carme (Estela de la mar/Maristel·la). És un lloc ideal per fer una aturada i proveir-nos d'aigua gràcies a un aljub de roda manual.
Després d'una llarga parada per dinar, retornem al punt d'inici pel mateix camí.

(WP-01) Coll de s'Heura - 4 km - 325 m d'altitud.

Més informació i fotografies: Blog Viaranys

04-Ermita de Maristel·la

(WP-04) Ermita Maristel·la- 1,8 km - 582 m d'altitud.

03-Monumet al cor de Jesús

(WP-03) Cor de Jesús - 1,2 km - 495 m d'altitud.