Erenköy-Göztepe Özgürlük Parkı

November 18, 2022
November 2022

near Erenköy, İstanbul (Türkiye)

Her dışarı çıktığımda, yolumun üstündeki kültür envanterine kayıtlı tarihi eserleri görme meraklısı biri olarak, 2 yaşındaki oğlumu Göztepe Özgürlük Parkı'na götürürken Erenköy Marmaray İstasyonu'nda inip Göztepe Parkı'na kadar olan kısa yürüyüşün kaydıdır.

Parkuru, bebek arabasıyla tek başına arşınladığım için, fotoğraflar pek özenli çekilemedi. (Laf, ne zaman güzel çektim ki🙂)

Daha önceki bir yürüyüşte de, Erenköy civarındaki eserleri fotoğrafladığım olmuştu. Dolayısıyla bu yürüyüşteki bazı izleri, 27.Nisan.2022 tarihinde yapılan ve wikilocda kayıtli olan Erenköy-Feneryolu yürüyüşünden takip edebilir. Fakat çevredeki tüm eserleri kültür envanteri haritasından bakarak takip etmek daha kolay olacaktır.

Parkur, marmarayın Erenköy istasyonundan başlamakta, marmaray hattının Göztepe istasyonunda son bulmaktadır.

Göztepe Özgürlük Parkı, Anadolu yakasının en güzel parklarındandır. İçinde, çeşitli çocuk parkları, yürüyüş ve bisiklet parkuru, çocuklar için ücretli (2022 kasım ayında 2 tur yapan trene biniş ücreti 10 TL idi) tren hattı, ağaç altı piknik masaları, Cafe, basketbol sahası, tenis kortu ve hayvanlar için parklar (köpek parkı) bulunmaktadır. Gün boyu, ailecek keyifli vakit geçirilebilir.

İyi gezmeler...

PictographReligious site Altitude 137 ft

Zihni Paşa Camii

Bina, kültür envanterinde işaretliydi. Çünkü Erenköy Kız Lisesi, çok eski tarihte yapılmış; fakat 1945 yılında çıkan yangın sonucu tamamen yıkılmıştı. Resimde görülen bina, yakın zamanda yapılmış, tarihi özelliği olmayan bir yapıya aittir.

Yürüdüğüm tarihte kültür envanterine kayıtlı olmayan bu eski ahşap bina, dikkatimi çektiği için işaretledim. Aslında binanın ön cephesinin yer aldığı Ömer Avni Güzel Sanatlar Lisesi'nin bahçesine girmiştim. Fakat güvenlik görevlisi dolaşmamam konusunda ricada bulununca bahçeden çıktım. Harap binanın önden görünüşü muhteşemdi. Bizim ufaklıkla beraber olduğum için, fotoğraf çekemedim. Bir başka sefer gelip fotoğraf çekersem, buraya eklerim... Not: Burası 01 Nisan 2023 tarihi ile kültür envanterine eklenmiş ve "Rıdvan Paşa Köşkü Ahırları" olarak kaydedilmiştir.

Atlı Muazzez Hanım Köşkü

Göztepe marmaray istasyonu girişinin hemen yanında yer almaktadır.