Erenköy-Bostancı

February 24, 2023
February 2023

near Erenköy, İstanbul (Türkiye)

Hafta içi bir gün, küçük yaştaki oğlumla Erenköy'e trenle (marmarayı kullanarak) geçip, dönüşte eve kadar yaptığımız yürüyüşün kaydıdır. Yetişkinler için oldukça kolay ve kısa sayılabilecek bu yürüyüşü oğlum, üç tekerlekli, arkasından kontrol edebildiğim bisikletiyle gerçekleştirdi. Rota kaydından da anlaşılacağı üzere, Suadiye Marmaray İstasyonu yakınında yer alan bir çocuk parkında bir süre oyalandık; ardından tekrar yürüyüşe devam edip evimize ulaştık.

Her fırsatta yürüyen ve kültür envanterine kayıtlı eserleri görmeyi oldukça seven biri olarak, bu kısa yürüyüşü anı amaçlı kaydettim. Yoksa, diğer birçok yürüyüşümde olduğu gibi sadece kültür varlıklarını görme amaçlı sıkı bir faaliyet olmamıştır.

Parkur, Erenköy Marmaray İstasyonu'nda başlamakta (fakat kayıt, Erenköy Marmaray İstasyonu'nun birkaç metre ilerisinde açılmıştır. Çünkü dönüşü yürüyerek yapma fikri, sonradan ortaya çıkmıştır); Bostancı'daki bir sokakta son bulmaktadır. Fakat rota, Bostancı Marmaray İstasyonu'nun yanından geçmektedir.

İyi gezmeler...

PictographMuseum Altitude 85 ft

Kazım Karabekir Paşa Müzesi

Yürüyüşü cuma günü yaptığım ve dolayısıyla müzenin kapalı olduğu güne denk geldiğim için, müzeyi ziyaret edemedim.

Suadiye Camii Güneybatı Köşesindeki Sebil

Bu sebilin, tarihi bir sebil olmadığını, yakın zamanda yapılan bir yapı olduğunu diğer köşesinde de benzer bir sebille karşılaştıktan sonra fark etmiş oldum.

Suadiye Camii

Suadiye Camii Güneydoğu Köşesindeki Sebil ya da Muvakkithane

Kültür envanterinde Suadiye Camii Muvakkithanesi isimli bir eser vardı. Bu eserin resimdeki yapı mı, yoksa camiye ait başka bir yapı mı olduğunu bilemiyorum.

Ayşe Asım Köşkü

Günümüzde bu tarihi köşkü, Bilfen Okulları kullanmaktadır.

Suadiye Tren İstasyonu

Tarihi istasyon binasının hemen önünde bulunan çocuk parkında epey bir süre oyalandık.

Photo ofII. Mahmut Han Çeşmesi ve Namazgahı Photo ofII. Mahmut Han Çeşmesi ve Namazgahı Photo ofII. Mahmut Han Çeşmesi ve Namazgahı

II. Mahmut Han Çeşmesi ve Namazgahı

Her gün önünden geçtiğim bu eser, bu yürüyüşü yaptığım tarihte İBB tarafından bakıma alınmıştı. Bu yüzden, eserlerin görünür bir fotoğrafını çekemedim, ama ileri bir tarihte, restorasyon bittikten sonra, fotoğrafları çekip buraya ekleyeceğim. Not: İkinci ve üçüncü fotoğraflar, 01.Haziran.2023 günü çekilmiştir ve buraya eklenmiştir.

Bostancıbaşı Köprüsü

İlk fotoğraf, köprünün üzerinden; ikinci ve üçüncü fotoğraflar, köprünün yanındaki otoparktan; dördüncü fotoğraf ise, köprünün tam karşısından, yani sahil yolundan çekilmiştir.