Photo ofEncamp (Andorra). Camí de les Pardines fins a l'estany d'Engolasters. Volta a l'estany i tornada per mateix camí. Photo ofEncamp (Andorra). Camí de les Pardines fins a l'estany d'Engolasters. Volta a l'estany i tornada per mateix camí. Photo ofEncamp (Andorra). Camí de les Pardines fins a l'estany d'Engolasters. Volta a l'estany i tornada per mateix camí.

September 20, 2022
September 2022

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

Ruta molt fàcil, indicada també per fer-la amb nens. Pràcticament sense desnivell.
Hem trobat força gent corrent.
Per arribar-hi des d'Encamp s'agafa la carretera dels Cortals i després d'uns 3 km aproximadament, trobarem una desviació a la dreta cap a Les Pardines. Allà aparquem (de pagament).
Seguim una pista ampla i planera, travessem un túnel de 45 m i anem trobant un parell de rius amb els seus salts d'aigua, uns miradors, informació botànica, una petita capella i també una carbonera amb l'explicació de com i perquè es feia el carbó.
La pista ens porta fins a l'Estany d'Engolasters, a una altitud de 1.616 m.
La font d’aigua del llac és dels rius Valira de l’Est i el Madriu.
L'aigua emmagatzemada a aquest embassament s'utilitza per a la generació d'energia hidroelèctrica a la central situada prop del poble d'Encamp.
Donem tota la volta al llac i quan acabem tornem cap al cotxe per la mateixa pista de l'anada.

Aparcament Les Pardines

Photo ofPanoràmica de la vall i el Casamanya. Photo ofPanoràmica de la vall i el Casamanya. Photo ofPanoràmica de la vall i el Casamanya.

Panoràmica de la vall i el Casamanya.

PictographTunnel Altitude 5,545 ft

Pont del sobreeixidor.

PictographLake Altitude 5,453 ft

Estany des de la presa

Camí que voreja l'estany.