Empedrat de Morou

November 4, 2018
November 2018

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

Estem a la tardor i això es sinònim de boscos plens de color. Tocava doncs fer una volteta per una de les zones properes a Barcelona i a on la tardor es mostra amb tota la seva força: el Montseny. Ho vaig proposar a la família, que ni far senderisme ni l’hi agrada i, sota promesa se que fariem una passejada, vam marxar d’hora, ben d’hora, cap a Santa Fé del Montseny. Quand hi vam arribar ja hi havia gent però encara es podia aparcar sense problemes a l’aparcament del restaurant-hostal de Santa Fé. Eren les 10 del matí i vaig anar a reservar taula per dinar, no fos que al acabar la sortida estés tot ple. Em van donar hora per a la una del migdia. Si no hi ets, em van dir, no et guardarem la taula. Això va xondicionar moltissim la caminada. Jo volia fardar una miqueta de valentia i pujar a l’Esquei de Morou però al ritme que anava la gent, de passejada total, ens hauriem quedat sense dinar. Per tant la ruta va començar al restaurant de Santa Fé, va anar seguint la riera de Santa Fé fins arribar al Pantà que vam travessar per la seva presa; allä vam esmorzar una mic i vam continuar en direcció a l’Empedrat de Morou. Quand ja teniem molt a prop el Turó de Morou vaig veure que anavem molt malament de temps i vaig decidir no anar-hi aixi que vam començar a baixar cap al Pla dels Molladius per continuar cap a la curiosa casa Partida, la Torre d’en Lleonard i Santa Fé de nou.

Ruta suau que pot fer tothom, que va quasi sempre pel mig de boscos de faig i de castanyers. Només el primer mig km. va resultar complicat doncs la ruta que seguia em feia anar per un tram sense cap mena de senyalització ni rastre de sender. Teniem la riera de Santa Fé plena d’aigua a la nostra esquerra i en algún moment no quedava clar si hauriem de baixar i travessar-la ni si acabariem en una mena de cul se sac que ens obligaria a tornar enrera. Finalment vam desembocar en una pista i ja es van acabar tots els problemes. Aquest tram que acabo d’esmentar no representa cap mena de dificulat per gent que fagi senderisme de manera habitual però em va fer posar neguitós ja que la gent que duia ni estava acostumada a caminar per indrets tant poc definits ni portava el calçat adequat.

Em resum una sortida senzilleta que passa per indrets molt bonics. No cal dir que a partir de les 12 del migdia allò semblava la Rambla de Barcelona pel que recomano que si es vol caminar per aquí , un cap de setmana, en soletat es fassi a primera hora del matí.

PictographTree Altitude 3,681 ft

Pel bosc

Anem baixant en direcció a la Riera de Santa Fé caminant pel mig d’aquesta fageda.

Antiga presa del Pantà de Santa Fé

Aquíh hi havia la primera presa del pantà de Santa Fé

PictographRiver Altitude 3,606 ft

Riera de Santa Fé

Aquí es té una bona perspectiva de la riera baixant cap al pantà, cosa que posa de manifest la quantitat de persones que hi havia fent fotos d’aquest racò. Aquí es va acabar l’única part que pot generar confusió de tota la ruta. Fins ara caminavem sense camí definit. Uns metres més endevant ja agafarem una pista que serà la primera que seguirem fins acabar la ruta

PictographInformation point Altitude 3,612 ft

PictographRiver Altitude 3,612 ft

Acabem de travessar el pont que hi ha sobre aquest petit rierol, rierol que baixa cap al pantà que es troba a pocs metres d’aquest punt

PictographLake Altitude 3,566 ft

Ja som a una de les ribes d’aquest minúscul pantà

PictographTree Altitude 3,543 ft

Un gran faig al Pantà de Santa Fé

Al començament de la presa hi ha un faig molt gros

PictographInformation point Altitude 3,543 ft

PictographInformation point Altitude 3,540 ft
Photo ofVistes d’una zona en que hi ha grans pedres al costat de la pista Photo ofVistes d’una zona en que hi ha grans pedres al costat de la pista Photo ofVistes d’una zona en que hi ha grans pedres al costat de la pista

Vistes d’una zona en que hi ha grans pedres al costat de la pista

Aquí cal agafar la pista de l’esquerra.

PictographInformation point Altitude 3,688 ft

La pista té un troç en que es frequent la presência de rocs al mig del camí. La fotografia mostra el tipus de pista que hi ha aquí. Malgrat els rocs es camina bastant bé

PictographInformation point Altitude 3,944 ft

Seguim pujant orientant-nos per les senyals que trobem a la pista

Empedrat de Morou

Tram molt petit, potser de 50 metres de llargada, totalment empedrat. Les vistes des d’aquí son magnífiques

PictographInformation point Altitude 4,081 ft

Seguim anant per un sender molt còmode

PictographInformation point Altitude 4,098 ft
Photo ofVistes del camí i dels arbres que anem trobant Photo ofVistes del camí i dels arbres que anem trobant Photo ofVistes del camí i dels arbres que anem trobant

Vistes del camí i dels arbres que anem trobant

PictographInformation point Altitude 4,016 ft

PictographInformation point Altitude 3,967 ft

PictographInformation point Altitude 3,891 ft

Vistes de la zona

PictographInformation point Altitude 3,806 ft

Rastres de castanyes al terra però resulta quasi impossible de veuren dalt des arbres

PictographMonument Altitude 3,763 ft

Curiòs l’aspecte d’aquesta casa que sembla ser la mitad d’una de complerta

PictographRiver Altitude 3,684 ft

Riera

Arribant a l’Hostal-Restaurant de Santa Fé, passem per un pont sobre la Riera de Santa Fé. Un centenar de metres més enllà l’Hostal- Restaurant