Els Gorgs de La Febró

June 19, 2016
June 2016

near la Febró, Catalunya (España)

Sortida i arribada de Mas de Frares passant pel Gorg, el Gorguet i la Gorguina

Com arribar:
- Agafeu la carretera T-704 en sentit a la Febró, entre els quilòmetres 25 i 26 hi ha un camí forestal a mà esquerre. A l'entrada hi ha un pal amb fletxes que marquen el GR cap a l'Arbolí, un cop agafeu el camí heu d'anar en compte ja que hi ha una baixada pronunciada on uns metres més endavant podreu estacionar el vehicle.
Ruta:
- Un cop deixeu el cotxe seguiu el camí ample que fa baixada en direcció sempre a l'Arbolí (hi ha diversos indicadors de GR7 pel camí) i pedres pintades amb els colors del GR (blanques i vermelles). Aquest camí té dos trencalls i sempre heu d'agafar el de l'esquerre cap a l'Arbolí fins que arribeu a una baixada estreta amb pedres grans a mà esquerre.
Aquí ja podreu veure el riu. El podeu creuar de pedra en pedra. A partir d'aquí el paisatge canvia i el camí és més estret.
Seguiu el camí estret creuant un bosc frondós que ens portarà directament al primer toll d'aigua, el Gorg. El temps fins arribar a aquest gorg són uns 40 minuts.
Un cop vist aquest toll continueu saltant el pi caigut, podeu continuar baixant el camí o desviar-vos a la dreta per veure petits salts d'aigua i tolls on banyar-vos si el temps acompanya. Si voleu anar seguint el tram del riu no recomanem que ho feu amb els petits ja que s'ha d'anar saltant pedres de grans dimensions.
Si continueu pel camí un cop creueu el pi caigut arribareu a un trencall, seguiu recte, i en pocs metres arribareu a un altre toll d'aigua, el Gorguet.
Un cop vist el Gorguet continueu el sender que surt del gorg. Aquest sender és estret i transcorre entre vegetació, aneu pendents dels més petits ja que hi ha trams del sender que queden al descobert.
Arribareu a una senyal amb fletxes on s'ha esborrat el text. Continueu el sender que baixa de manera pronunciada.
Continueu el sender fins que aquest acaba en un camí. Gireu a la dreta per continuar pel camí que fa baixada.
Continueu el camí fins que creuareu el riu. Creuat el riu i al cap de pocs metres arribareu a una corba on entra un sender estret cap a la vegetació, no està senyalitzat.
Continueu el sender que anirà elevat respecte el riu. Veureu petits salts d'aigua fins que veureu la Gorguina.
Nosaltres no vam arribar a baixar fins el gorg però si continueu el sender us portarà fins a la Gorguina.
Per tornar fins on està el cotxe desfeu el camí, això sí, ara el camí fa pujada, sobretot l'últim tram. Recomanem que porteu aigua ja que la del riu no és potable.

• Photo of moleriin
    moleriin Jul 27, 2020

La ruta està molt bé i és fàcil de seguir el track. Però a l'estiu s'ha de sortir aviat perquè a part de la quantitat de gent que t'hi pots arribar a trobar la tornada per la pista es fa dura ja que hi han molt poques ombres