Photo ofEl Teide, pico Viejo, tram amb telefèric i anada i tornada mirador Fortaleza i acostament al Pico Viejo. Photo ofEl Teide, pico Viejo, tram amb telefèric i anada i tornada mirador Fortaleza i acostament al Pico Viejo. Photo ofEl Teide, pico Viejo, tram amb telefèric i anada i tornada mirador Fortaleza i acostament al Pico Viejo.

November 25, 2022
November 2022

near Vilaflor, Canarias (España)

Avui hem fet la típica excursió que fan la majoria dels visitants a l'illa de Tenerife.
No suposa gaire més que satisfet la curiositat de pujar a mes de 3500 metres, i poder gaudir, si el dia ens acompanya, d'unes vistes privilegiadas amb un esforç quasi mínim.
Nosaltres havíem provat de tenir el permís per fer l'últim tram, d'uns dos-cents metres de desnivell, però va ser literalment imposible.
fons el mes de febrer, totes les places estaven ocupades..
Tot i així, tenim de dir que a l'hora de agafar els tickets,ens varen dir que si volíem podíem baixar a peu, pero vàrem escollir pujar i baixar amb el telefèric.
Un cop a dalt, hem sigut un sender ben empedrat que ens ha dut fins el mirador Fortaleza.
Des de aquí veiem el cono volcánic ben a prop i els pocs afortunats que poden pujar-hi, fent els últims metres.
Nosaltres, durant aquest curt recorregut hem pogut gaudir de les eplendides vistes de tota l'illa i de les illes veïnes, Gran Canaria a llevant i la Gomera i la Palma a ponent.
També , durant el recorregut hem pogut veure algunes fumaroles que sortien d'alguna escletxa, de color groc i olor a sofre.
De tornada del mirador, hem agafat el sender número 6 que ens podria dur fins l'antic volcà Picó Viejo i més avall a "las Narices del Teide".
Hem fet un troç d'aquest sender fins que per l'imperatiu del temps hem decidit anar tornant per agafar de nou el telefèric i donar per acabada aquesta sortides de passeig.
La propera vegada crec que ho tindríem de fer d'una altre manera.
Sortir de Roque García, pujar fins el Picó Viejo, seguir el sender 6 fins l'estació del telefèric i si podem, pujar fins el cim del cono volcánic, si es que podem conseguir el permís
La baixada la podríem fer amb el propi telefèric
Però això ja n'és una altre història.