EL TARRAGONÈS Santuari i Coves del Llorito.

Photo ofEL TARRAGONÈS Santuari i Coves del Llorito. Photo ofEL TARRAGONÈS Santuari i Coves del Llorito. Photo ofEL TARRAGONÈS Santuari i Coves del Llorito.

March 28, 2020
June 2018

near Monnars, Catalunya (España)

Una excursió que podeu fer amb família i que molt tarragonins desconeixen. Les Coves del Llorito.
Deixem el cotxe a l'entrada del Santuari del Llorito en la zona que hi ha per aparcar.
Ens dirigim a l'àrea de pícnic i seguim baixant per una pista en mal estat, que deixem ben aviat.darrea d'unes ruïnes agafem un bonic corriol (sense senyalitzar) que si l'anem seguint ens porta a l'entrada de les coves.
el corriol primer passa per un bonic mirador i si el seguim uns 40 metres, trobem a l'esquerra una de les entrades a les coves, que trobo que és la més clara per explicar.
Entre unes roques es veu un baixador. Un cop sota la cinglera podem anar a dreta o esquerra. Si anem a dreta podríema anar a la Cova Gran però hi ha una zona que pot ser complicada i perillosa. Nosaltres anem a l'esquerrai després de la baixadeta trobem la primera de les coves: la Cova Fonda.
un cop visitada i fetes les fotos corresponents seguim el camí i trobem un tencall. A dreta hi ha una zona amb avencs. Nosaltres anem a esquerra seguim el camí. Després d'un gir de 180 graus trobem una altra desviació. Si anem a esquerra baixem al camí del Llorito. Nosaltres anem a dreta...anem a parar a una tanca metàl·lica que resseguim, i al cap de pocs metres més ja veiem la Cova Gran. Tirant enrera uns 15 metres, seguint el camí que portavem, veiem la Cova Petita, i més endevant, al cingle, la Coveta. seguint aquest corriol podríem sortir al camí que tenim damunt nostre, però com he posat excursió familiar millor desfer el camí fins el nostre cotxe.
Qui vulgui seguir aquest darrera opció només té que seguir el track. No és gens complicat. anirà a parar al camí principal i allí es pot anar a dreta o esquerra. Per ambdós costats arribareu a la Zona de Pícnic de l'ermita del Llorito.

a 'C'

PictographProvisioning Altitude 367 ft

Area de picnic

Construcción

avencs !! Precaució !!

corriol

Corriol de les coves al Parc del Llorito.

corriol que voreja la cinglera!!

COVA FONDA

COVA GRAN

COVA PETITA

coveta

cruïlla de corriols

Entrada xunga !!

ENTRADA.Baixador entre roques

Esplanada. Cruïlla de camins.

FINAL CORRIOL !!!

pujador. DIFICIL !!

PictographRuins Altitude 574 ft

Santuari del Loreto

Tram alternatiu a Coves. DIFICIL !!