El Remolar, Maresma Filipines, Desembocadura Platja Viladecans

Photo ofEl Remolar, Maresma Filipines, Desembocadura Platja Viladecans Photo ofEl Remolar, Maresma Filipines, Desembocadura Platja Viladecans Photo ofEl Remolar, Maresma Filipines, Desembocadura Platja Viladecans

-30 ft
December 15, 2018
December 2018

near El Mas Blau, Catalunya (España)

El Delta del LLobregat, format per una extensa plana de 98 km cuadrats, entre el massis del Garraf i Montjuïc, conserva una de les zones humides més importants de Catalunya, es un espai protegit.
El crepuscle al Delta, el capvespre és una hora magnífica per observar el paisatge i la fauna amb llums i tonalitats que permetran redescobrir el Delta. Posta de Sol entre pinedes i prats, salicornars i canyissars, vegetació dunar i herbassars subaquàtics, un mosaic de paisatges en un espai molt reduït.
Allotja poblacions de trencadalla i d'estaquis marítima de Catalunya, 22 espècies diferents d'orquídies i diverses espècies dels aiguamolls i dels sorrals costaners, 350 espècies d'ocells, punt estratègic dins la ruta migratoria que uneix Europa i Àfrica.
La Vidala
La Vidala també anomenada Reguera Salabrosa és un apèndix del Remolar, té una longuitud de 1420 metres i una amplada entre 40 i 100 metres i fins a 4 metres de profunditat, disposa d'aigua permanent ja que està connectada a un aqüífer superficial.
Recorregut
Panoràmica des del mirador de la Reguera Salabrosa, del Brac de la Vidala i al llarg del recorregut de la carretera de la Vidala podem observar fotges, cabussets i morells, aixi com cavalls que pasturen lliurement a la maresma de les Filipines, a la dreta trobem una arbreda dominada per pollancres, on fàcilment podem observar picots verds o tudons.
Creuant la Vidala seguim el camí que ens porta a l'aguaït de la Maresma, envoltat de vegetaciò, abans de arribar-hi trobem una placeta on podem observar gran diversitat d'orquídies, es pot gaudir del paisatge i les poblacions de martinets blancs, ànecs de diferents espècies.
Trobem pantallas i torres d'observació, hi podem sentir raucar les granotes i veure anècs i corbs marins.
En el punt d'observaciò es pot consultar les espècies que ens podem trobar.
Anem en direcciò cap la platja, seguim el camí paral.lel a la riera Sant Climent, a prop de la Pineda de Cal Francès podem sentir rossinyols bords y gaudir des de la torre de Cal Francès l'observaciò d'ocells marins i la panoràmica de la platja del Remolar.

PictographIntersection Altitude -22 ft

Carretera Vidala

Inici Remolar

Reguera Salabrosa La Vidala també anomenada Reguera Salabrosa és un apèndix del Remolar, té una longuitud de 1420 metres i una amplada entre 40 i 100 metres i fins a 4 metres de profunditat, disponede aigua permanent ja que està connectada a un aqüífer superficial. El 1987 amb la declaració de les reserves naturals del delta del Llobregat, aquest escenari va passar a ser protegit. Des de llavors la seva fauna i vegetació han anat incrementant el seu valor. Una manera de controlar la vegetació és la pastura, els cavalls de la Marisma a pastorar permeten controlar la vegetació i matenir els prats humits.