El Port. Refugi Caro - Fredes. GR7 Última etapa a Catalunya

Photo ofEl Port. Refugi Caro - Fredes. GR7 Última etapa a Catalunya Photo ofEl Port. Refugi Caro - Fredes. GR7 Última etapa a Catalunya Photo ofEl Port. Refugi Caro - Fredes. GR7 Última etapa a Catalunya

September 3, 2018
September 2018

near Mas de Barberans, Catalunya (España)

El GR 7 acaba magníficament el seu pas de punta a punta de Catalunya, amb la travessa de tot el massís del Port en dues etapes.
Aquesta és l'última, des del peu del Caro fins a Fredes. Si voleu veure l'anterior, de Paüls al Caro: https://ca.wikiloc.com/rutes-a-peu/el-port-pauls-refugi-caro-gr7-penultima-etapa-a-catalunya-28280517.
Poc després de sortir del refugi pugem fins al coll de Pallers, des d´on iniciem la part més bonica de tota la caminada: per sota de la Cresta del Marturi, resseguim les capçaleres de diversos barrancs, enmig d'una vegetació frondosa, amb vistes esplèndides cap a la costa i el Delta de l'Ebre, fins que arribem a l'espectacular Cova del Vidre.
Una estona de Pista i després de passar per Casetes Velles i el Refugi de Mas del Frare, avancem relativament planers amb el barranc de Capatx a un costat i el de la Carrasca a l'altre.
Després de passar pel refugi de la Font Ferrera, pugem fins al coll del Manado, punt on deixem el Principat de Catalunya i entrem al País Valencià. Ben a prop hi ha el Tossal del Rei, on s'unien els antics regnes d'Aragó, de València i el Principat de Catalunya. Som al Parc Natural de la Tinensa de Benifassà.
Acabem a la petita població de Fredes, la situada més al nord de tot el País Valencià.
Els quilòmetres i el desnivell aconsellen una bona forma física i una certa experiència a qui vulgui seguir aquesta ruta.
Aquesta excursió la faig en companyia dels amics d'EXCURSIONISTES D'ALFORJA, amb qui comparteixo la meva estima per la natura.
Podeu trobar la descripció completa de les dues rutes pel Port i de tot el GR 7, amb les etapes d'Andorra i de tot Catalunya, a la guia editada per Cossetània i Alpina dins la seva col·lecció Senders GR: https://www.cossetania.com/gr-7-catalunya-dels-pirineus-al-masss-del-port-2087