El Montcau i la Cova Simanya des del Coll d'Estenalles

Photo ofEl Montcau i la Cova Simanya des del Coll d'Estenalles Photo ofEl Montcau i la Cova Simanya des del Coll d'Estenalles Photo ofEl Montcau i la Cova Simanya des del Coll d'Estenalles

September 21, 2015
September 2015

•   4.8 16 Reviews

near Mura, Catalunya (España)

Aquesta és una de les millors excursions per fer amb nens a la serra de Sant Llorenç del Munt. No és massa llarga i és molt variada, de forma que es molt adequada per gaudir-la en família.

Partim de l'aparcament del Coll d'Estenalles i anem a buscar la caseta dels Peons, agafem el camí asfaltat que en surt al costat en pujada. És el camí que ens porta a la carena del Pagès i travessa tot Sant Llorenç del Munt fins a la Mola; nosaltres però, només seguirem el camí principal uns 400 metres fins una cruïlla a l'esquerra que puja directament cap el cim del Montcau.

La pujada al Montcau és ràpida, el primer tram és força planer, tot i que va guanyant alçada poc a poc, per després arribar a un tram més inclinat on potser hem d'ajudar-nos amb les mans en algun pas. De seguida arribarem a la part final, on si haurem de grimpar un trocet de valent, però res perillós, és un tram per a diversió dels més menuts de la casa.

Un cop al cim, a 1064 metres d'altitud, podem gaudir de fantàstiques vistes arreu, cap a l'Obac i Montserrat a l'Oest, el Bages i el Prepirineu al Nord, la vall d'Horta, els cingles de Gallifa i el Montseny al Nord - Est, la Mola a l'Est i el propi Sant Llorenç al Sud.

Desfem el tram de grimpada, si cal amb el cul a terra en algun punt i agafem, aquest cop l'altre camí de baixada del Montcau, és el que es dirigeix directament cap a l'Est fins al Coll d'Eres, la baixada no té massa complicacions, potser algun tram més vertical us hagueu d'ajudar de les mans o posar el cul a terra, però res perillós.

Un cop arribem a la zona arbrada, ja serem al Coll d'Eres, amb el monument a Joan Maragall i l'ombra per fer una pausa si volem. En tot cas el nostre camí queda a la nostra esquerra i és el corriol de baixada que indica la Font del Llor, la Cova Simanya i el Marquet de les Roques. El primer tram d'aquest corriol en descens constant, és comú a les tres destinacions, però hem d'estar atents perquè en no gaire estona, menys de 500 metres, haurem de seguir un trencall a l'esquerra per anar cap a la cova Simanya.

Un cop agafat el trencall, el camí ja planeja fins arribar a la cova; la trobarem sense pèrdua, ja que veurem un cartell indicador de la mateixa. Per accedir a l'entrada de la cova hem de fer una petita grimpadeta d'uns 10 metres, potser aqui caldrà que ajudeu als menuts una miqueta.

L'entrada de la Cova Simanya és força gran i per passar cap a dins el primer tram, que ressegueix tot recte no cal ajupir-se gaire, trobarem un trencant a l'esquerra, aquest és el camí que haurem de seguir, i a aquesta alçada ja haurem d'haver encès frontals si volem veure alguna cosa. El tram que s'inicia va agafant bellesa i interès a cada passa que donem, doncs el camí es fa més estret i la humitat va apareixent, tant a la roca, com al terra, on normalment hi trobarem bassals, que haurem d'evitar si no volem acabar amb els peus ben molls.

Nosaltres vam continuar fins trobar una característica roca en forma d'ou, lloc on els l'aigua ocupava tot l'ample de la cova, i al no portar el calçat adequat (botes d'aigua), vam decidir no seguir avançant, però val la pena arribar com a mínim fins aquest punt, ja que és un lloc d'especial bellesa.

No cal dir el molt que gaudeixen les criatures dins una cova, on fan volar la seva imaginació i gaudeixen de mala manera.

Un cop fora de la cova, desfem el camí fins al coll d'Eres, abans però, si ho voleu, podeu pujar fins l'entrada de la cova Simanya petita, tot i que després de visitar la Simanya Gran, us semblarà ben poca cosa.

Ja al Coll d'Eres, per tornar fins al Coll d'Estenalles, el més fàcil és optar per agafar la pista principal que rodeja el perfil del Montcau, és una pista mig asfaltada que ens durà en no massa estona fins al punt inicial de la ruta.

Montcau

• Photo of juliuslo
    juliuslo Nov 2, 2015

Hola!
    Com veus la ruta per fer-la amb el nen a l'esquena amb la motxilla? Gràcies.

• Photo of Miquel Garriga Costa
    Miquel Garriga Costa Nov 2, 2015

Bé, només hi ha dos punts delicats:

- El tros final de pujada al Montcau t'has d'ajudar una mica amb les mans per pujar i potser posar el cul a terra si et fa por poder caure al baixar, però són 20 metres i fent-ho amb compte no hi ha d'haver problema.

- Per accedir a la boca de la Cova Simanya s'ha de fer una mini pujada per una petita canal (5 metres de desnivell màxim), res massa difícil, però pot constar-vos una mica. Un cop a dins, aquí ja depen de vosaltres, més endins ets més passos on t'has d'ajupir, però tot força accessible.

Ara, que tot t'ho dic imaginant-m'ho, quan hi van anar els més petits tenien 6 anys!

salut

• Photo of sergio19741974
    sergio19741974 Jan 5, 2016

Ideal treck for a family day out. A pity it was so foggy that we couldn't see the views from the top of Montcau.

Ideal trek for a family day out. A pity it was so foggy that we couldn't see the views from the top of Montcau. Simanya cave was worth the visit: don't forget to take a torch with you since it's quite long inside the mountain. Once you're back at Coll d'Estenalles (the starting point of this trek) Mura, a beautiful high mountain village, is only 8km away, and it's also worth visiting it.

• Alvar Riba Apr 17, 2016

Ruta interessant per fer una sortida ràpida o per fer amb nens. Fàcil de seguir el camí i amb el plus de la cova. Per visitar la cova es imprescindible dur llum i molt recomenable roba que no t importi mullar/embrutar ja que la cova es plena de aigua i fang!

• Roman Sanmartí Oct 30, 2016

Moltes gràcies per l'explicació tan detallada !!!

• Photo of piztor
    piztor Nov 1, 2016

Ruta cortita pero muy variada y amena. Perfecta para hacer con peques.

• Photo of patrick.jansen
    patrick.jansen Feb 5, 2017

Ruta accesible para hacer con niños pequeños. Muy variada.

• alvarr Jun 11, 2018

Perfecte per fer amb nens!

• Photo of Edelweiss Mountains Pachamama
    Edelweiss Mountains Pachamama Aug 24, 2018

Buena ruta

• Photo of littlegoat
    littlegoat Aug 31, 2018

Very pleasant walk, easy with beautiful views.

• Photo of maitwi
    maitwi Oct 9, 2018

Gràcies per la descripció tan encertada de la ruta!

• juan calvet82 Dec 7, 2018

Buena rta

• Josejesusjj Sep 9, 2019

Ruta fácil, bonita y que tiene de todo un poco, de cimas a cuevas!

• Photo of nuriaambaccent
    nuriaambaccent Sep 28, 2019

Ruta bonica i agradable, ben senyalitzada en general i amb bones vistes.

• santiagoprat7 Nov 24, 2019

Ruta molt bonica

• Evaulied Nov 30, 2019

Muy recomendable por lo variada que es!

• Photo of Noe Calde
    Noe Calde Oct 15, 2020

Ruta muy recomendable para hacer en familia

• neosmith Apr 2, 2021

Ruta entretinguda i sencilla, el tram de la pujada al Montcau potser sí s'ha d'anar una més amb compte quan està més vertical, però re de l'altre món. Poc a poc i anar fixant-se com pujes. La cova millor no anar-hi amb el llum del telèfon o no hi veureu, als companys els ha passat. I botes que puguin mullar-se també anirien bé si voleu anar fins el ou que comenten a la ruta.

Moltes gràcies Miquel!

• Photo of Ernest Argilaga
    Ernest Argilaga Feb 25, 2022

Sortida fàcil de fer i de seguir amb aquestes indicacions.
    Cal tenir en compte que, des de setembre de 2021 l’accés a la Cova Simanya, es tancat per treballs arqueològics.

• angel monfe Oct 30, 2022

Fácil y divertida ruta, gracias por el Track!!