El llac de Malniu des del Refugi de Malniu

Photo ofEl llac de Malniu des del Refugi de Malniu Photo ofEl llac de Malniu des del Refugi de Malniu Photo ofEl llac de Malniu des del Refugi de Malniu

August 13, 2014
August 2014

•   4.2 2 Reviews

near Girult, Catalunya (España)

Excursió familiar ben assequible per a totes les edats, i diria que condicions físiques. Per arribar al punt de sortida hem d'anar fins a l'aparcament del Refugi de Malniu, al que accedirem des del poble de Meranges per una carretera d'uns 9 quilòmetres que en els darrers 3 es converteix en pista sense asfaltar, però per on hi passen vehicles de tota mena sense problemes. Cal dir que haurem de pagar 3 euros per vehicle amb motiu de la conservació de l'entorn.

Sortim doncs de l'aparcament del Refugi i ens dirigim cap a l'entrada del mateix, punt d'origen de vàries rutes. Nosaltres seguirem la 119, que porta fins el Llac de Malniu.

El camí té algun petit tram amb una mica de desnivell, però curt i sense cap dificultat tècnica. Només hem de vigilar alguns punts més pedregosos per escollir la trepitjada correcta. Els darrers metres ja són planers i per pista més còmode.

El Llac de Malniu ens ofereix una vista magnífica sota les imponents muntanyes que el contemplen. Si volem, podem continuar uns metres més amunt, per poder gaudir d'una altra perspectiva del llac i sovint trobar-hi vaques pasturant. De fet, en època de desglaç s'hi forma un altre petit llac, a l'estiu però només en queden unes molleres com a testimoni.

La baixada és fa per el mateix camí, i si volem a l'arribar a l'aparcament, podem fer uns metres en sentit contrari i veurem el bonic llac del Refugi.

PictographMountain hut Altitude 6,980 ft

Molleres

PictographLake Altitude 6,988 ft

Estany del Refugi

• Photo of javi g. jiménez
    javi g. jiménez Aug 27, 2014

Hola,aquesta rutilla et porta fins al llac o nomes per veure'l desde adalt ?
    gracies.

• Photo of Miquel Garriga Costa
    Miquel Garriga Costa Aug 27, 2014

Primer arrives al llac, i si vols pots quedar-t'hi o seguir una mica més amunt i veure'l també des de dalt.

• joanasampaio95 Aug 27, 2018

Una bona excursió a la primavera

• Photo of Keysuke 11
    Keysuke 11 May 8, 2020

Una ruta fàcil Per principiants o famílies.