El Gorg de la Malatosca des de l'alberg de la Ruta del Ferro

Photo ofEl Gorg de la Malatosca des de l'alberg de la Ruta del Ferro Photo ofEl Gorg de la Malatosca des de l'alberg de la Ruta del Ferro Photo ofEl Gorg de la Malatosca des de l'alberg de la Ruta del Ferro

40 minutes
March 8, 2019
March 2019

near Sant Joan de les Abadesses, Catalunya (España)

Curtíssima excursió ideal per fer en família, ja sigui que acabeu de fer un dinaret aprop de Sant Joan de les Abadesses , o si esteu fent la Ruta del Ferro i el Carbó i teniu mitja horeta per fer una parada que val molt la pena.

Com us dic, no cal gaire més de mitja horeta per poder visitar aquest meravellós indret, que cal dir, no és gaire conegut arreu.

Podem deixar el cotxe a tocar de l'Alberg de la ruta del Ferro i el Carbó, en la mateixa carretera d'Ogassa i després de caminar pocs metres pel voral de la carretera, trobem el desviament de la pròpia ruta del Ferro i el Carbó, que segueix encara per una pista empedrada. Veurem també un cartell de fusta que ens indica la direcció del Gorg de la Malatosca, i per tant, serà el camí que prendrem.

Poc després, ens haurem de separar de la ruta del Ferro i el Carbó, veurem cartells explicatius del Gorg de la Malatosca, i prendrem un corriol que es desvia a la dreta, tot baixant i reculant una mica. En el propi cartell explicatiu que trobem a la cruïlla, veurem que es calcula en 5 minuts el temps necessari per arribar al Gorg, així que veieu com de fàcil i assequible és arribar-hi, en tot cas, hi ha un parell de trams on l'inclinació de la baixada és considerable.

Passem a tocar d'una mirador, des d'on tenim una bona panoràmica de les muntanyes de la Serra Cavallera i albirem per primer cop el Gorg i seguim baixant fins arribar a l'ombrívola esplanada que queda just davant del Gorg.

El Salt és espectacular, i en èpoques on encara baixi més aigua deu ser-ho encara més. Suposo que en temporades de calor, la gent hi deu fer banys, però no ser dir-vos-ho de ben segur. En tot cas, l'indret és ben tranquil i bonic, a la vegada que certament, força ombrívol, i potser d'aquí venen les llegendes de les bruixes que hem pogut llegir en el cartell explicatiu.

El camí de tornada es fa exactament per el mateix lloc per el que hem accedit al Gorg, així que no cal que us n'expliqui la ruta.

PictographCar park Altitude 0 ft

Gorg de la Malatosca

• Photo of sttrega
    sttrega May 11, 2021

Merece la pena para ir con niños, bajada y subida muy rápidas y fáciles. Es ideal para caminar con los escarpines y bañarte, si hace buen tiempo, luego un bocata y a disfrutar.