El Garrofi (100 Cims) des d'Avinyó

February 18, 2024
February 2024

near Avinyó, Catalunya (España)

Activitat feta amb el grup Extrem del CMMollet

Senzilla ruta circular que sortint des d'Avinyó ens permet fer el cim del Garrofí un dels 100 cims de la FEEC.

Des d'aquest modest cim tindrem unes bones panoràmiques del Bages amb el Massís de Montserrat i els cims del Pirineu a la llunyania.

El Bages i, en particular Avinyó, va ser una gran zona de producció de la vinya, que es va acabar amb l'arribada de la fil·loxera.

Al llarg de la caminada seguirem les pistes i senders que travessen les terres de conreu de les masies de les quals només queden les runes d'alguna paret, les antigues feixes, cabanes de pedra seca sense sostre..., i els topònims de les masies: la Muntada, la Rovirossa o el Garrofí.

Zona de pícnic Font de la Rovirassa, Avinyó, Bages
"Seguint la recomanació de la Betlem Camps hem anat a aquesta fantàstica zona de pícnic del municipi d'Avinyó. S'hi accedeix per una pista forestal que surt de la plaça Dalí on s'arriba pel carrer Pirineus. Està a 2,5 km de la població per una pista forestal ben senyalitzada; al prinicpi és de terra i després asfaltada. Tot el camí està en bones condicions"
Font: https://somdepicnic.blogspot.com/2014/06/zona-de-picnic-font-de-la-rovirassa.html

La Muntada

Distancia: 10.7km, ↗285m, ↘365m
    Tiempo: 03:50:00h, Velocidad: 2.8km/h
    Tiempo en movimiento: 02:46:12h, Velocidad: 3.9km/h

Inicio: domingo, 11 de febrero de 2024 7:40:49 (UTC)
    Final: domingo, 11 de febrero de 2024 11:30:49 (UTC)