El bosc de Ribes: de Ribes de Freser al Refugi del Pla d'Erola

Photo ofEl bosc de Ribes: de Ribes de Freser al Refugi del Pla d'Erola Photo ofEl bosc de Ribes: de Ribes de Freser al Refugi del Pla d'Erola Photo ofEl bosc de Ribes: de Ribes de Freser al Refugi del Pla d'Erola

June 20, 2021
May 2021

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

Molts sempre passem de llarg i pugem directament a 2000 mts ja sigui per Setcases o per Núria i resulta que des de Ribes mateix hi ha una sèrie de boscos amb unes rutes fantàstiques. Ideal per a fer amb nens o quan fa mal temps per sobre de 2000 mts.

Ruta feta amb el nano de 5 anys (cal que li vingui de gust caminar) i amb la baldufa a l'esquena.
Sortim de la part nova de Ribes que està ja a la carretera de Pardines (a l'altra vessant del camping) i, per un camí de vaques, anem seguint les indicacions cap al refugi de l'Erola.
Al principi hi ha un tramet per prat que puja una mica però un cop passada una granja on s'agafa una pista el desnivell ja és poquet fins que arribem just al refugi on hi ha un últim tram que puja.
Que sapigueu que el refugi funciona també com a restaurant i que s'hi pot pujar amb cotxe. Preus sorprenentment força ajustats.
Això vol dir que si aneu força colla es pot fer de forma que només es faci d'anada o de tornada amb els cotxes.