El benicadell

October 19, 2019
October 2019

near Beniatjar, Valencia (España)

Aquesta serra s'anomena el Benicadell situat a la comunitat Valenciana en el poble de beniatjar.
La ruta la pots comensar desde el poble o desde la casa dels guardes que hi ha lloc per a aparcar els cotxes. Tot seguit quan comences a pujar per la senda hi pots observar que hi han unes vistes espectaculars de tot el paisatge i tambe tot tipus de plantes I arbres. Després en el moment en el que estás quasi dalt del cim ve el tram mes difil de la ruta ja que tens que escalar per a arribar al cim.
Per últim quan estas dalt del cim pots observar que hi pots veurer molts pobles de la vall d'albaida.
La meua conclusió es que aquesta ruta la tornaria a fer moltes vegades mes ja que apart de tenir una satisfaccio molt gran de vorer aquelles vistes tan magnifiques i eixa nevera en tant Bon estat , tambe hi trobes persones amb un cos i ment sana.

Informació del tipus de senda del alt benicadell, la senda es de xicotet recorregut que es de 10 a 50 km.

PictographTree Altitude 2,707 ft

Calluna vulgaris, es un tipus de planta anomenat vulgarment el bruc, aquesta planta es típica d'europa, nord d'africa I America. El bruc pertany a una de les 38 flors de Bach tambe una de les seues funcions es ajudar contra l'infeccio intestinal.

PictographInformation point Altitude 2,709 ft

El alt del benicadell I la nevera son senders de xicotet recorregut, ja que els senders son de 10 a 50 km.

PictographTree Altitude 3,028 ft

El Quercus ilex o mes coneguda com la carrasca es un arbre de talla mitjana encara que pot apareixer en forma d'arbust depenent de les característiques pluviometriques o del terreny. Aquest arbre es natiu del mediterráni. La seua fulla es de color verd obscur per la part davantera I mes clar per la part trasera tambe les fulles contenen fortes espínes. El seu fruit es la bellota que es menjada per el ramat I pels humans sols torrades.

PictographTree Altitude 3,023 ft

El ligustrum vulgare es una planta anomenada vulgarment aligustre. Les fulles d'aquesta planta son semblants a les fulles d'olivera pero amb un color mes verd, la seua flor es blanca i el seu fruit es una baia de color negra i es toxic. Aquesta planta es sols menjada per les orugues. La seua utilitat es que les fulles móltes I seques poden servir com a tinte.

El cim del benicadell te 1104 metres d'altitud I esta situat en la comunitat Valenciana.

Aquest cim esta reconegut pel l'institut nacional geográfic I el seu número es 213.

La nevera del benicadell está situada a 1025 m d'altura en la mateixa cresta que el benicadell, el diametre de la nevera es de 10,20 m i te 7'90 metres de profunditat. Aquesta nevera era utilizada antigament per a guardar el gel.

Aquesta imatge correspon a l'interior de la nevera on guardaven el gel antigament.