Düzce Antik Tiyatro ve Konuralp Müzesi (30.10.2021)

Photo ofDüzce Antik Tiyatro ve Konuralp Müzesi (30.10.2021) Photo ofDüzce Antik Tiyatro ve Konuralp Müzesi (30.10.2021) Photo ofDüzce Antik Tiyatro ve Konuralp Müzesi (30.10.2021)

32 minutes
October 31, 2021
October 2021

near Konuralp, Düzce (Türkiye)

Prusias ad Hypium Antik Kentini ve etrafındaki tarihi izleri daha yakından görmek isteyenler için Roma köprüsünü de içine alan bir trekking rotası da çıkartılmış (fotoğraflara ekledim).

Antik tiyatroda kazı çalışmaları devam ediyor. Alanı girişte şeritle çevrili küçük bir yerden görmenize izin veriliyor sadece.

"Halk arasında kırk basamaklar olarak bilinen Antik Tiyatro, Helenistik Çağ’da (MÖ 300-30) yapılmıştır. Eklemeleri Roma Dönemi’ne (MÖ 30-MS 300) aittir. Prusias ad Hypium Antik Kent’inde bulunan ve iki kademeli olan tiyatronun sahne arkası duvarı ile ikinci kademenin oturma sıralarının bir bölümü günümüze ulaşmıştır. Ayrıca sağ ve soldan giriş çıkışları sağlayan tonozlu geçitleri de toprak üstündedir. Tiyatronun sahne arkası binasının uzunluğu 144 ayak, genişliği 48 ayaktır. "

Atlı Kapı: Antik kentin giriş kapısıdır.

Konuralp Müzesi; Antik Kente yaklaşık 500 metre mesafede bulunuyor. Antik kentin kültürel mirasını yaşatmak üzere kurularak 2003 yılında ziyarete açılmış.

Prusias Ad Hypium Antik Kenti

Atlı kapı

"Atlı Kapı; I. Grup anıt eser Atlı Kapı ve uzantısı surlar, Prusias ad Hypium Antik Kent’inin giriş kapısıdır. Sur duvarları farklı dönemlerde onarım sırasında yazıtlı devşirme malzemeler kullanılmıştır. At kabartmalı kapı lentosu yerel kalker malzemeden yapılmıştır. Lento üzerinde at tasviri ve Grekçe bir yazıt bulunan bir Prusiaslı’nın annesine yaptırdığı mezar steli yer almaktadır."