Photo ofD'Otos a la cova amb pintures rupestres al terme de Beniatjar (Passeig per a tots els públics) Photo ofD'Otos a la cova amb pintures rupestres al terme de Beniatjar (Passeig per a tots els públics) Photo ofD'Otos a la cova amb pintures rupestres al terme de Beniatjar (Passeig per a tots els públics)

58 minutes
April 6, 2021
April 2021

near Otos, Valencia (España)

1. Eixida caminant des d'Otos per la carretera CV-615 direcció Beniatjar.

2.Fins arribar a un camí on hi ha una senyal STOP i enfront un atmeler.

3. Pujar este camí fins dalt de tot on hi ha una interjecció amb 3 opcions. La correcta és la que queda més a mà dreta.

4. Este caminet porta a un "poste" de la llum i una gran pedra. En este punt seguir amunt (no entrar pel camí plà de terra ample que queda a mà esquerra).

5. Dalt de tot trobareu dos abrics prehistòrics amb pintures rupestres d'art esquemàtic. Descobert al 1933 per Rafael Pardo.

Al lateral dret del Barranc de Carbonera hi ha una sèrie d'abrics de dimensions variables on s'han trobat pintures rupestres, descobertes per Rafael Pardo Ballester en 1933, i donades a conèixer per H.Breuil. Aquests assenyalen la presència de més de 70 figures pintades en color fosc i negre.

L. Pericot assenyala aquest jaciment com a pertanyent a l'art esquemàtic, amb figures humanes, quadrúpedes i diversos motius circulars i en ziga-zaga.

L'abric inferior és el de majors dimensions i el que conserva el nombre més ampli de pintures. La seva boca, orientada cap a l'est, mesura 14 m de llarg, de profunditat escassa i alçada màxima de 12 m. Cal destacar una representació humana
semiesquemática que presenta el braç dret extraordinàriament desenvolupat
fins a aconseguir la cama del mateix costat, un conjunt format per dos motius enfrontats de barres convergents per formar un angle agut, una representació antropomorfa amb braços i cames en ziga-zaga (figura humana asseguda), i una representació antropomorfa de tipus semiesquemàtic amb una sola cama.

En l'abric superior, de dimensions més reduïdes. Destaca en aquest abric la representació d'un quadrúpede semiesquemàtic.

Eixir des d'Otos cap a Beniatjar. Carretera principal.

Seguir el camí senyal stop cara amunt

Agafar el caminet de la dreta.

PictographTree Altitude 1,421 ft

Ascens

Pintures rupestres descobertes al 1933 per Rafael Pardo.