Dinan

August 13, 2022
August 2022

near Dinan, Bretagne (France)

Comencem el passeig al una esplanada a l'estació on podem aparcar el cotxe i ens dirigim al centre històric. Un cop a la place Duclos Pinod caminem per la Grand Rue i el primer que veiem és la Église Saint-Malo iniciada al segle XV i a l'esquerra de la Place des Cordeliers, el Couvent des Cordeliers del segle XIII, seguim ruta i ens plantem a la Rue du Jerzual que ens baixa fins al port fluvial de Dinan. En aquest carrer contemplem les cases medievals de fusta acabades en forma de triangle, i que són un testimoni de la riquesa que va viure la població entre els segles XIV i XVIII.
Destaquem la Porte du Jerzual segle XIV i la Maison du Gouverneur del segle XV i amb els tres costats de fusta on els comerciants feien la vida al primer pis a sobre de les seves botigues. Seguim per la Rue du Petit Fort i arribem al Port Vieux situat a l'inici de l'estuari del riu Rance. Ara ens toca remuntar i a l'alçada del viaducte, enfilem per un camí de terra i ens trobem amb les muralles del segle XIII amb catorze torres i quatre portes, creuades les muralles ja podem veure la Basilique Saint-Saveur començada al segle XII, i que la configuren diferents estils romànic, gòtic, renaixentista i barroc. Té la particularitat que mai va ser completada i que s'hi guarda el cor de Bertrand du Guesclin, heroi de la guerra dels Cent Anys. Continuem el nostre passeig i les següents parades són: la Tour de l'Horloge del segle XV i el Château de Dinan amb tres elements que en el seu origen foren independents: la Porte du Guichet, la Tour de Coëtquen i le Donjon du Duc Jean IV construït l'any 1382 amb forma eliptica. Per acabar aquest passeig passem per davant de l'Hôtel de Ville de Dinan.