Derasele waterfall--آبشار دراسله

September 26, 2014

near Pol-e Sefīd, Māzandarān (Iran)

Derasele waterfall is located in the Savadkuh region in the Mazandaran province.
for getting this area ,you can pass the Alasht road that starts from north of the Polsefid on the sidelines of the Srari_Tehran road (جاده ی فیروز کوه) by your car. After crossing the forest you will arrive to the Derasele(Derasele means flood valley :=دره ی سیل). here is a piece of paradise. now you can continue the path by walking. our purpose is arriving to the origin of the waterfall(waterfalls) which is(are) visible. in length of the river ,due to mountainous route ,some waterfalls are created. at the end of the track, after passing the mountain gap , through the heart of a huge rock (پروردگارا) you can see two big holes that cold and clear water flows of them. here is end of the path because it is impasse. In late September 2014, we traveled to this area. the weather was great.

PictographMountain hut Altitude 1,847 ft

پل سفید.pol sefid

alasht road-ابتدای جاده ی آلاشت

-coal mine-معدن ذغال سنگ

PictographWilderness hut Altitude 2,234 ft

lale band -له له بند

PictographWaterfall Altitude 5,056 ft
Photo ofآبشارهای کوچک وبزرگ در مسیر رود و جاری از صخره های اطراف رود Photo ofآبشارهای کوچک وبزرگ در مسیر رود و جاری از صخره های اطراف رود Photo ofآبشارهای کوچک وبزرگ در مسیر رود و جاری از صخره های اطراف رود

آبشارهای کوچک وبزرگ در مسیر رود و جاری از صخره های اطراف رود

آبشارها

PictographWaterfall Altitude 5,190 ft
Photo ofسرچشمه ی آبشار-origin of the water fall Photo ofسرچشمه ی آبشار-origin of the water fall Photo ofسرچشمه ی آبشار-origin of the water fall

سرچشمه ی آبشار-origin of the water fall

most beautiful part of the trail

PictographLake Altitude 3,091 ft

shour mast lake- دریاچه ی شور مست

PictographProvisioning Altitude 2,241 ft

• Photo of Ehsan Alvandi احسان الوندی
    Ehsan Alvandi احسان الوندی Jun 24, 2015

سلام. با تشکر. متن زیبایی نوشتید ولی از مسیرتون به نظر میرسه که به آبشار "شش رودبار" رفتید، نه آبشار دراسله!!!

تاجاییکه من میدونم روستای دراسله تو همین مسیر 8 کیلومتر بعد از روستای شش رودباره. و آبشار دراسله هم 2 کیلومتر بعد از روستای دراسله است.

اگه خواستید تو اینترنت چک کنید.

بازم ممنون به خاطر متن زیبای شما.

• Photo of azad!
    azad! Jun 24, 2015

سلام.منم ممنونم از لطف شما.مدتی پس از ثبت مسیر به صورت دستی حس کردم شاید مسیر مد نظرم این نیست.البته نشانه ی خاصی وجود نداشت تا با اتکا بر آن ردیابی کنم.بنابراین منتظر پیامی از این دست بودم.خوشحال می شم بفرمایید چطور متوجه اشتباه بودن مسیر شدید.با توجه به توصیف من از آبشار یا مسیر ثبت شده روی نقشه.چرا که محلی ها انگار اینجا را به عنوان دراسله معرفی کرده بودند.
    از تذکر شما ممنونم.

• Photo of Ehsan Alvandi احسان الوندی
    Ehsan Alvandi احسان الوندی Jun 27, 2015

با سلام مجدد به شما دوستدار طبیعت
    واقعیتش من هنوز این مسیر رو نرفتم ولی عادتمه که همیشه قبل از سفر راجع به هدفم تو اینترنت سرچ می کنم و برای خودم ثبت می کنم. این مسیرهم جز اهداف بعدی منه. تاجاییکه من خوندم تو این مسیر 3 یا 4 تا آبشار هست که 2 تاشون معروفتره: آبشار دراسله و شش رودبار در جوار روستاهایی به همین نام ها. دراسله روستای انتهایی این مسیره. سایت بیابان های ایران مختصات دقیق آبشار دراسله رو داده. من محل این آبشارو تو ویکی مپیا و گوگل ارث بررسی کردم. اگه شما اطلاعات بیشتری دارید ممنون میشم خبر بدید.

تو سایت irandeserts.com دراسله رو سرچ کنید تا مختصات جغرافیایی دقیقش بیاد.

شاد و سربلند باشید.

• Photo of azad!
    azad! Jul 13, 2015

سلام .با یافته هایم از اینترنت به نظر میرسد که توصیف من در واقع توصیفی است از آبشاری در 1کیلومتری آبشار دراسله ودرانتهای یک دره .( البته عکسهایی هم از آبشار دراسله که درمسیر بوده در میان عکسها هست).شاید این بدان علت است که زیبایی آبشار انتهای دره منوبیشتر شیفته خودش کرده بود.هنوز هم در مورد ترکی که ترسیم کرده ام مطمین نیستم.از راهنمایی شما هم سپاسگزارم