De Sa Riera ( hotel El Convent) al Castell de Begur

Photo ofDe Sa Riera ( hotel El Convent) al Castell de Begur Photo ofDe Sa Riera ( hotel El Convent) al Castell de Begur Photo ofDe Sa Riera ( hotel El Convent) al Castell de Begur

August 19, 2020
August 2020

near Begur, Catalunya (España)

La ruta comença i acaba a l’hotel El Convent, situat a mig camí del sender local( conegut com el camí de l’aigua) que uneix Begur amb la platja de Sa Riera, i que va paral-lel a la riera de Sa Riera. Aquest sender es apte per a tothom i no té presenta cap mena de dificultat per anar-lo seguint ja que sempre va pel costat de la riera, a vegades per la dreta i a vegades per l’esquerra. El punt a on jo he començat a caminar està més o menys a meitat del trajecte total que, com he dit, uneix Begur amb la platja de Sa Riera.

< br>

La zona per la que baixa el torrent o petita riera de Sa Riera està plena de vegetació, cosa que fa molt agradable la caminada. Cal dir que hi ha trams descoberts a on la calor es fa notar al mig de l’estiu, sobretot si s’hi passa a migdia com vaig fer jo, però en general em va semblar que es un itinerari que val la pena de fer. El caminet que es va seguint no presenta cap dificultat especialpel que el pot fer qualsevol persona. Jo no és recomano que es fassi amb calçat normal i preferiblement esportiu, no amb xancles ja que hi ha pedres i arrels en alguns punts del camí i alguna petita baixada en pendent. Per això es millor anar ben calçat tot i que pel que he vist es un camí molt habitual de la gent que vol anar a la platja des de Begur i aquesta gent porta tota la tipologia de sabates que et puguis imaginar.

L’objectiu de la ruta era accedir al castell ja que no hi habia arribat mai. Em vaig passejar per Begur però no pretenia que el recorregut per l’interior del municipi fos un recorregut cultural, de visita als seus múltiples llocs d’interés. Ho aviso perquè no voldría que ningú pensés que aquesta ruta es una guía de visita a Begur.

M’ha semblat una caminada senzilla de fer en la que he gaudit de magnífiques vistes de la costa i de l’interior des del camí que porta al castell i des del castell mateix, que m’ha permés caminar per carrers molt tranquils de Begur ( també pel seu centre atapaït de gent) i per una zona amb vegetació de ribera al costat d’una riera que, encara que sigui molt petita, encara porta aigua al mig de l’estiu

PictographPhoto Altitude 194 ft
Photo ofEl caminet pel que vaig en direcció a Begur seguint la riera de Sa Riera Photo ofEl caminet pel que vaig en direcció a Begur seguint la riera de Sa Riera Photo ofEl caminet pel que vaig en direcció a Begur seguint la riera de Sa Riera

El caminet pel que vaig en direcció a Begur seguint la riera de Sa Riera

PictographPhoto Altitude 285 ft

Un altre tram del camí

PictographPhoto Altitude 338 ft

PictographPhoto Altitude 384 ft

PictographPhoto Altitude 407 ft

PictographPhoto Altitude 420 ft

PictographPhoto Altitude 456 ft
Photo ofLa primera fotografía mostra un racò en el que hi ha espai per aparcar un cotxe. Photo ofLa primera fotografía mostra un racò en el que hi ha espai per aparcar un cotxe.

PictographPhoto Altitude 502 ft

PictographIntersection Altitude 525 ft
Photo ofVaig agafar el ramal de l’esquerra cap a Begur ( l’altre, el de la dreta, també porta a Begur) Photo ofVaig agafar el ramal de l’esquerra cap a Begur ( l’altre, el de la dreta, també porta a Begur)

PictographPhoto Altitude 630 ft

PictographPhoto Altitude 659 ft

PictographReligious site Altitude 709 ft

Ermita i mirador de Sant Ramón

PictographIntersection Altitude 741 ft
Photo ofContiuo cap al castell de Begur. Aquí vaig girar a la dreta ( indicador a la segona fotografia) Photo ofContiuo cap al castell de Begur. Aquí vaig girar a la dreta ( indicador a la segona fotografia)

PictographCastle Altitude 794 ft

Vistes del castell de Begur

PictographCastle Altitude 814 ft

Estic a dalt del castell de Begur

El castell de Begur es d’origen medieval. Ha estat destruït diverses vegades, l’última al 1810 en les Guerres Napoleòniques. Només en queden les runes ja que els merlets van ser construïts el 1956 per donar al monument l’aspecte de l’edifici de tipus defensiu que fou en el passat ( informació obtinguda del triptic emés per l’Àrea de Promoció Económica i Turisme de Begur)

PictographPanorama Altitude 830 ft

Mirador

PictographPhoto Altitude 801 ft

Vistes de Begur i del castell

PictographPanorama Altitude 768 ft

PictographMonument Altitude 719 ft

Exemple ideal dels conjunts formats per masies i torres de defensa. El propietari es l’Ajuntament de Begur.

PictographPhoto Altitude 712 ft

PictographPhoto Altitude 669 ft

PictographMonument Altitude 676 ft

Can Petu.

Segns el butlleti publcat per l’Àrea de Promoció econòmica i Turisme de Begur, el promotor de la casa, en Pere Pont i Puig va emigrar a Puerto Rico, on es va dedicar al comerç. En tornar a Begur, el 1889, es va fer construir aquesta casa

PictographMonument Altitude 679 ft

Can Pallí

Segons la placa que hi ha junt a la porta , aquesta va ser la primera casa qe va llogar la família del poeta Joan Vinyolí

PictographMonument Altitude 656 ft
Photo ofEsglêsia i Casa de la Vila a la Plaça de la Vila Photo ofEsglêsia i Casa de la Vila a la Plaça de la Vila Photo ofEsglêsia i Casa de la Vila a la Plaça de la Vila

Esglêsia i Casa de la Vila a la Plaça de la Vila

PictographPhoto Altitude 643 ft

PictographMonument Altitude 646 ft

Sembla que el nom d’aquesta torre li vé del se Josep Pella i Forgas que en va ser el seu propietari. Edificada pels voltants del segle XVI i destinada a la defensa dels pirates que hi havia per la costa catalana. Va ser construïda sobre roca natural