De Begur ( Sa Riera, hotel el Convent) fins a l’Illa Roja pel camí de ronda

Photo ofDe Begur ( Sa Riera, hotel el Convent) fins a l’Illa Roja pel camí de ronda Photo ofDe Begur ( Sa Riera, hotel el Convent) fins a l’Illa Roja pel camí de ronda Photo ofDe Begur ( Sa Riera, hotel el Convent) fins a l’Illa Roja pel camí de ronda

52 minutes
August 17, 2020
August 2020

near Begur, Catalunya (España)

Petita i senzilla caminada que vaig començar a l’hotel El Convent i que vaig continuar baixant per un caminet que segueix pel costat de la riera de Sa Riera fins arrivar a la platja de Sa Riera. Allà es tracta de travessar la platja en direcció a Pals i agafar el camí de ronda que et porta fins a la Platja del Racó situada al començament de la llarguíssima mitja lluna que dibuixa la badia de Pals. Es una passejada que pot fer tothom, ja que el camí que va des de l’hotel fins a Sa Riera es fàcil de fer ( el fa tota la gent que hi ha a l’hotel i que vol anar a la platja així com força gent que ve de més amunt, inclús de Begur que queda aproximadament a 1 km. de l’hotel). L’únic que recomano es que es vagi amb calçat normal ja que hi ha gent que baixa amb xancletes i això no es un carrer asfaltat sino que es un camí de terra i pedra; la xancleta no es el millor calçat per anar-hi. Un cop passada la platja de Sa Riera s’entra en el camí de ronda. Es tracta d’un tram de pedra encimentada, amb baranes de protecció i algún tram d’escala, alguna de metàl-lca. També es molt senzill de fer i bastant segur si es va amb canalla, tot i que, com quasi sempre que hi ha estimballs al costat del camí cal vigilar la quitxalla que sigui entremaliada, no sigui el cas de que tingui un greu accident.

Nosaltres vam girar cua una mica abans d’arribar a la platja del Racó, de fet potser ens quedàven 200 o 300 mts per ser-hi. Ho vam deixar aquí perquè ja en teniem prou de caminar, no per cap altre raó.

Aquesta ruta només té el problema de que surt i acaba en punt intermig entre Sa Riera i Begur. Fora d’això es senzilla, i bonica ja que tant l’entorn de Sa Riera, amb la riera inclosa, es molt bonic i la resta de l’itinerari passa per darrera l’illa Roja que també té una presència molt maca amb el seu color rogenc, allà, plantada a tocar de l’aigua blava.

PictographPhoto Altitude 164 ft
Photo ofBaixant cap a Sa Riera pel costat de la riera del mateix nom Photo ofBaixant cap a Sa Riera pel costat de la riera del mateix nom Photo ofBaixant cap a Sa Riera pel costat de la riera del mateix nom

Baixant cap a Sa Riera pel costat de la riera del mateix nom

PictographPhoto Altitude 154 ft
Photo ofCaminant al costat de la riera de Sa Riera Photo ofCaminant al costat de la riera de Sa Riera Photo ofCaminant al costat de la riera de Sa Riera

Caminant al costat de la riera de Sa Riera

PictographPhoto Altitude 92 ft

PictographPhoto Altitude 95 ft

PictographBeach Altitude 20 ft

Platja de Sa Riera

PictographBeach Altitude 3 ft
Photo ofPassarel-la que fem servir per travessar la platja de Sa Riera i vista de la platja Photo ofPassarel-la que fem servir per travessar la platja de Sa Riera i vista de la platja

PictographPhoto Altitude 7 ft

PictographPanorama Altitude 7 ft
Photo ofPanoràmiques des del camí de ronda ( entre elles les de la platja de Sa Riera que ja ens ha quedat al darrera) Photo ofPanoràmiques des del camí de ronda ( entre elles les de la platja de Sa Riera que ja ens ha quedat al darrera) Photo ofPanoràmiques des del camí de ronda ( entre elles les de la platja de Sa Riera que ja ens ha quedat al darrera)

PictographPhoto Altitude 79 ft

Sa Riera cada cop mes lluny

PictographBeach Altitude 52 ft

Illa Roja

PictographBeach Altitude 13 ft

PictographPanorama Altitude 13 ft

Fotos

1) Platja Illa Roja 2) aspecte del camí de ronda en aquesta zona 3) punt en que vam deixar de caminar i vam iniciar el retorn. Des d’aquí fins a la Platja del Racó només hi ha uns centenars de metres de bon fer 4) panoràmica de les Medes