CRB-43-La Pineda - Salou

May 12, 2019
May 2019

•   4.7 1 review

near La Pineda, Catalunya (España)

52 TRAMS DE CAMÍ DE RONDA DE LA COSTA CATALANA DES DE LA FRONTERA FINS AL RIU SÈNIA, FETS PER LA FAMILIA 👨‍👩‍👧‍👧 BORRELL-BULLICH MAJORITÀRIAMENT ENTRE EL 25-2-2018 I EL 25-9-2021 (36 TRAMS A PEU I 16 EN BICICLETA).

Són trams en general curts, aptes per fer amb nens i per poder aprofitar la resta del dia amb altres activitats com banyar-se al mar o dinar a un restaurant. D'altra banda els punts de partida a vegades són pobles amb estació per facilitar l'arribada i retorn però també hi ha càmpings o centres de vacances on hem estat allotjats.
La longitud dels trams és molt variable entre 1 i 16km a peu i entre 5 i 45km en bicicleta, però podríem dir que la majoria de trams a peu estan al voltant dels 10km, perquè puguin fer-se sense problemes amb 2-3h de temps efectiu.

CRB-01 Portbou - Puig Cervera 👟
CRB-52 La Ràpita - riu Sènia 🚲

***

CRB-43-La Pineda - Salou

Itinerari entre la Platja de la Pineda i el nucli de Salou per la costa vorejant el Cap de Salou.
L'itinerari comença a l'extrem N de la Platja de la Pineda on hi ha un aparcament i recorrem tota la platja de la Pineda de N a S. Arribats a la Sella, ens enfilem per les roques d'escollera i per un corriol una mica indefinit fins al carrer del vaporet.
Aleshores continuem pel camí que va per sobre de la Pedrera i baixem pels búnkers fins a la Platja de la Glorieta per sota de l'edifici de la Talaia. Tornem enrera per pujar al carrer de la Falconera que ens permet aribar a l'entrada del Far de Salou.
Per continuar, entrem al recinte i baixem pel camí que el voreja per davant i sortim al Cul-de-sac del Carrer de Cala Crancs que ens permetrà arribar a les escales que baixen a aquesta cala.
A partir d'aquí, passarem la Punta del Cavall i la Cala Forn i, després d'entrar pels carrers a la Platgeta de la Penya Tallada, tornem a la costa a la zona del Codolar per poder seguir per la costa fins a la Patja Llarga.
Per arribar a Salou ja només ens queda superar la Punta de Porroig, baixar a la platja dels Capellans i vorejar pel camí de ronda la Torre Nova de les Ferreries.