CRB-04-Port de la Selva - Cap de Creus pel GR-11 i cala Tavellera

Photo ofCRB-04-Port de la Selva - Cap de Creus pel GR-11 i cala Tavellera Photo ofCRB-04-Port de la Selva - Cap de Creus pel GR-11 i cala Tavellera Photo ofCRB-04-Port de la Selva - Cap de Creus pel GR-11 i cala Tavellera

-68 ft
July 9, 2021
July 2021

near el Port de la Selva, Catalunya (España)

52 TRAMS DE CAMÍ DE RONDA DE LA COSTA CATALANA DES DE LA FRONTERA FINS AL RIU SÈNIA, FETS PER LA FAMILIA 👨‍👩‍👧‍👧 BORRELL-BULLICH MAJORITÀRIAMENT ENTRE EL 25-2-2018 I EL 25-9-2021 (36 TRAMS A PEU I 16 EN BICICLETA).

Són trams en general curts, aptes per fer amb nens i per poder aprofitar la resta del dia amb altres activitats com banyar-se al mar o dinar a un restaurant. D'altra banda els punts de partida a vegades són pobles amb estació per facilitar l'arribada i retorn però també hi ha càmpings o centres de vacances on hem estat allotjats.
La longitud dels trams és molt variable entre 1 i 16km a peu i entre 5 i 45km en bicicleta, però podríem dir que la majoria de trams a peu estan al voltant dels 10km, perquè puguin fer-se sense problemes amb 2-3h de temps efectiu.

CRB-01 Portbou - Puig Cervera 👟
CRB-51 la Cava - La Ràpita 🚲
CRB-52 La Ràpita - riu Sènia 🚲

***
Itinerari entre el Port de la Selva i el Far del Cap de Creus pel GR-11 excepte un curt tram per baixar a la cala Tavellera per banyar-nos a mig camí.
La major part de l'itinerari va per pista i allunyat de la costa. Surt del nucli per donar la volta a la Punta de la Creu per la carretera i pugem pel carrer del Puig Gros fins a l'inici de la pista que travessa el Parc Natural de Cap de Creus. La pista passa prop del Mas Puignau i arriba al coll on agafem el camí que baixa a les runes de Sant Baldiri. Des d'aquí un corriol ens permet tornar a pujar a la pista prop del Mas Paltré.
A partir d'aquí deixem el GR per baixar cap a la platja de la cala Tavellera primer per pista i després per un corriol.
Per tornar al GR-11 en direcció al Cap de Creus es pot pujar per més d'un camí i nosaltres prenem el de més a l'esquerra que sembla menys concorregut però que és evident. Passem aleshores prop del Mas de la Birba, un dels pocs masos encara habitats i amb animals de la zona. Pugem aleshores per la pista d'accés al mas i prenem una drecera per anar a trobar el GR que torna a ser una pista. Aquest tram es fa una mica pesat per l'aidesa del paisatge i passa pels massos aparentment tancats de Rabasseres de Dalt i de Baix.
Des d'aquest últim un corriol ens porta fins la carretera del Cap de Creus. A partir d'aquí tenim dos opcions, seguir la carretera, que potser és més fàcil i ràpid, o enllaçar trams de corriol senyalitzats com a GR-11 que van creuant la carretera i acaben arribant al Far del Cap de Creus tocant només la carretera en els punts imprescindibles.