CRB-02-Portbou - Llançà (1-6-2019)

August 23, 2021
June 2019

near Portbou, Catalunya (España)

52 TRAMS DE CAMÍ DE RONDA DE LA COSTA CATALANA DES DE LA FRONTERA FINS AL RIU SÈNIA, FETS PER LA FAMILIA 👨‍👩‍👧‍👧 BORRELL-BULLICH MAJORITÀRIAMENT ENTRE EL 25-2-2018 I EL 25-9-2021 (36 TRAMS A PEU I 16 EN BICICLETA).

Són trams en general curts, aptes per fer amb nens i per poder aprofitar la resta del dia amb altres activitats com banyar-se al mar o dinar a un restaurant. D'altra banda els punts de partida a vegades són pobles amb estació per facilitar l'arribada i retorn però també hi ha càmpings o centres de vacances on hem estat allotjats.
La longitud dels trams és molt variable entre 1 i 16km a peu i entre 5 i 45km en bicicleta, però podríem dir que la majoria de trams a peu estan al voltant dels 10km, perquè puguin fer-se sense problemes amb 2-3h de temps efectiu.

CRB-01 Portbou - Puig Cervera 👟
CRB-51 la Cava - La Ràpita 🚲
CRB-52 La Ràpita - riu Sènia 🚲

***
CRB-02-Portbou - Llançà (1-6-2019)

Itinerari entre els pobles de Portbou i Llançà que segueix el GR-92. Se surt del poble seguint els indicadors de GR-92 amb franca pujada i lluny de la costa. El camí passa per sobre del tunel de la carretera nova i surt a la carretera vella, que haurem de seguir durant uns 400mmetres. Tornem a agafar un corriol que ens du fins al coll del Frare on tornem a trobar la carretera.
Aleshores s'agafa un camí que planeja fins a un punt (trencall) on baixem pel camí fins al poble de Colera. Parada i reposició de forces a la font del poble.
Sortim del poble pel carrer de l'Escorxador que ens permet creuar la riera i pugem al coll de Sant Antoni on tornem a trobar la carretera. Baixada ràpida al peu del ferrocarril que seguim fins al pas inferior que ens permet arribar a la platja del Garbet. A partir d'aquí l'itinerari ja s'assembla més a un camí de ronda.
El següent obstacle a superar és el Cap Ras i es pot fer de més i de menys. Nosaltres optem per resseguir-lo un tram però no arribar fins al fons. Un cop a l'altra banda del Borró, ja només ens queda anar resseguint la costa.
Abans d'arribar a Llançà evitem la Pnta del Gasparó per un carrer interior i l'estany de Sant Carles.