Cova d'Arpea

29 minutes
April 28, 2022
April 2022

near Esterenguibel, Nouvelle-Aquitaine (Francia)

Descripció de la ruta treta de la web Selva de Irati

“Aquesta senzilla ruta es troba situada just a la muga del pirineu navarrès. Per arribar al començament de la ruta des de la localitat d´Orbaitzeta seguint la carretera local NA-2030 arribarem fins a la fàbrica d´armes d´Orbaitzeta. D'aquí per una estreta però ben asfaltada carretera pujarem fins al coll d'Azpegui i just a la muga amb França on podrem visitar el cromlech d'Azpegui. Un cop arribats a la muga de França agafarem a la dreta una pista de brea molt estreta amb espai per a tot just un cotxe que ens porta cap al punt de partida. Després de circular tot just 5 minuts per aquesta estreta pista embreada arribarem a una zona de bordes on aparcarem el cotxe. (Una altra opció és fer aquest recorregut caminant si no volem creuar-nos amb algun altre vehicle). Des de la zona de bordes el recorregut és de només un quilòmetre en contínua baixada per un marcat camí fins arribar a la cova. En època de pluges primavera i tardor haurem de tenir precaució al camí ja que el terreny pot estar relliscós.
En aquesta singular cova podrem contemplar part de la història a través dels plegaments que durant anys ha anat adoptant aquesta forma tan capritxosa que avui ens regala.
Com hem comentat anteriorment recomanable fer la ruta amb temps sec ja que en època de pluges el camí a la cova pot estar força enfangada.”

Cròmlech d'Organbide

Aparcament

PictographPhoto Altitude 0 ft

Vista de la cova d'Arpea