Congost de Mu: de la font de l'Espadella a la resclosa d'Alòs

Photo ofCongost de Mu: de la font de l'Espadella a la resclosa d'Alòs Photo ofCongost de Mu: de la font de l'Espadella a la resclosa d'Alòs Photo ofCongost de Mu: de la font de l'Espadella a la resclosa d'Alòs

August 7, 2021
August 2021

near Alòs de Balaguer, Catalunya (España)

El quilometratge total és de 12'53, anada i tornada ja que no és una ruta circular. Possem com a dificultat moderada per l'extrema calor que varem patir el dia de l'excursió.
Iniciem la caminada a l'àrea de pícnic de la font de l'Espadella on aparquem el cotxe i anem caminant durant uns 2'3 quilòmetres per una pista resseguint el Segre fins que trobem l'inici de les passarel·les arran de riu. En aquest punt comença el Congost de Mu, seguim caminant i després d'uns cinc-cents, just creuar el barranc de Namperes, el corriol s'enfila dos quilòmetres més, per després començar a baixar fins que al cap d'uns vuit-cents metres arribem a una senyalització de camins que ens indica que hem de baixar pel barranc de la Figuereta uns cinc-cents metres més, fins a creuar el Segre pel pont Penjant que ens porta al marge esquerra del riu, seguim caminant uns dos-cents metres i ens trobem unes segones passarel·les més impressionants que les anteriors que ens portaran tot seguint les uns dos-cents metres fins a la resclosa i central hidroelèctrica d'Alós de Balaguer i al aiguabarreig Segre-Noguera Pallaresa, just a sota de la presa de Camarasa, punt final d'aquesta caminada