CONGOST DE LOS ARCOS

June 25, 2018
June 2018

near Calomarde, Aragón (España)

Nomes iniciar la ruta ja veiem les imponents roques que formen el canó del riu, la roca del Moricacho, que té una gran obertura amb forma de cova i té un pollegó molt original. Arribem a la presa dels ofegats, el nom li ve de la tragèdia on dos persones van morir ofegades al intentar creuar el riu, ens endinsem al congost seguint el curs del riu de la Font del Berro.
Passamans, passarel•les, escales i ponts ens permeten recórrer aquest tram de riu. Passem sota el Pont de Toba, una formació calcària que podem travessar gracies a la passarel•la. Arribem a una zona més amplia, és el Moli de las Pisadas, ens banyem al riu, decidim tornar per dalt del congost.
A l’altura del moli de Abajo agafem el sender que puja per la Peña de las Pisadas, el corriol segueix el marge del precipici amb una bona panoràmica del congost. A mig camí, a l'altura de la cova delas Albardas, hi ha unes escales per baixar al riu, nosaltres seguim el sender de dalt fins prop de la presa dels ofegats.
Ruta fantàstica, una zona d’especial bellesa, amb aigües fresques i cristal•lines que en aquests dies de calor inviten al bany