Conca de Barberà - L'Espluga de Francolí - Sant Joan de la Muntanya

Photo ofConca de Barberà - L'Espluga de Francolí - Sant Joan de la Muntanya Photo ofConca de Barberà - L'Espluga de Francolí - Sant Joan de la Muntanya Photo ofConca de Barberà - L'Espluga de Francolí - Sant Joan de la Muntanya

December 6, 2019

near Poblet, Catalunya (España)

Feta el 04-07-2012
Per arribar a l'ermita de la Santisima Trinitat entrem a l'Espluga de Francolí i passem pel carrer del camí de l'Ermita, seguim recte pel cami entrant al barranc de l'ermita fins arribar-hi.
La Santíssima Trinitat és una ermita al sud del municipi de l'Espluga de Francolí, a la vall del torrent de l'Ermita (o barranc de la Trinitat), que va a parar al Francolí, voltada de boscos de ribera i fonts. Hi passa el sender de gran recorregut GR-175, que comunica Montblanc amb Poblet. És un lloc molt visitat pels espluguins i pels pobles de la rodalia, que s'hi apleguen per la festa major, Sant Ramon i el dilluns de Pasqua. L'edifici actual, catalogat a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya, és obra del segle XVIII.
Aparquem el coche i comensem la ruta pujant un troset per la pista per girar a l'esquerra agafant el GR-175 uns 2 km i que desprès deixarem girant a l'esquerra pel cami del bosc fins St. Joan de la Muntanya.
A l'ermita, es troba una campana a l'entrada i a la dreta queda la capella de Sant Joan Baptista, excavada dins la roca. També s'ha reconstruït una llar de foc i una cuina per a refugiar els muntanyencs. Si es puja fins a la part superior de l'edifici, s'arriba a una placeta amb algunes peces commemoratives de diverses entitats montblanquines i, a mà dreta, queda el Mirador de Sant Joan, amb un llibre de signatures i la senyera catalana, que es canvia només per Nadal i per Sant Joan.
Al mirador hi ha un retaule de rajoles que indica quins són els pobles i les serralades que es poden veure: Montblanc, Barberà de la Conca, Forès, Solivella, Serra del Tallat, Miramar, Montserrat, Andorra, el Canigó, el massís de la Maladeta amb l'Aneto, etc. Si seguim la carena al costat del mirador, s'arriba a la Cova de Nialó.
Es una bonica ruta per les Muntanyes de Prades.