COMIOLS

4 mi
December 29, 2019
December 2019

near Biscarri, Catalunya (España)

Un altre dia suspenem la pedalada matinal dominical per culpa de la boira i anem a donar-nos un bany de sol, aquesta vegada hem elegit Comiols.
Comiols és una serra prepirinenca que forma part del límit entre la Conca de Tremp al Pallars Jussà i la vall del Segre a la Noguera. Nosaltres anem al Coll de Comiols, pas estratègic i històric entre la vall de el Segre i la Conca de Tremp, des d’on tenim una fantàstica panoràmica de la Conca Dellà amb el Pirineu nevat al fons. Aparquem al mirador, on hi ha un plafó explicatiu de la història geològica de la zona. Comencem a caminar cap a llevant buscant el GR 1, o camí del Cap de la Serra que va ascendint fins a Sant Miquel on hi ha una gran antena de telefonia, des d'aquí es gaudeix cap al nord d’unes vistes espectaculars continuem pel camí del bosc del Curulla fins arribar al pal informatiu que indica els diferents graus, seguim el GR 1 que avita deixem, tornem a pujar a Sant Miquel per gaudir de la panoràmica sud que ens ofereix des de darrere la caseta de l’antena.
Continuem cap al camí de la Garriga on trobem mostres que estan arranjant torres elèctriques.
El Coll de Comiols és pas de nombroses línies de transport d'energia hidroelèctrica. Passem per Cal Garramitxo i creuem la carretera i agafem el camí de casa Ribera, al costat del camí hi ha el Monument del Batlle, trenquem a la dreta cap a la Barrancada i cap al camí de la Vidriera, està una mica abandonat i en algun tram està tant tupit d’aranyoners que hem de passar per la vora del camp, tornem a trobar el GR 1 i cap al cotxe.
Ha estat una bona passejada, gaudint del sol i vistes fantàstiques.