Coma de Son Torrella a l'Ofre

2012
December 2, 2018
December 2018

near Fornalutx, Baleares (España)

Excursio quasi circular. Cal deixar un cotxe a l'embassament de la base o sortida del túnel de Monnaber i l'altre al parking de l'embassament de Cuber. Es ideal per fer en familia. Les vistes són espectaculars.

Coll de ses Solanes

Hem sorit del túnel de Monnaber, seguint el camí clarament mercat que ens duu fins els coll de Ses Solanes. Des d'aqui gaudim d'unes de les millors vistes de la Serra de Tramuntana. La vall de Son Torrella és possiblement la vall més alta de la nostra Serra i per la vessant Est comença al coll de ses Solanes. Des d'aqui val la pena seguir la paret del coll cap a l'esquerra (nord) i arribar al portell de la Costa, per on l'àntic camí públic conecta aquesta serra i la de Cuber amb Fornalutx. La como de Son Torrella erá el conreu més alta de Mallorca. Des de la fita d'en Femanies surten les fites que duen al camí que atravessa a la vall de Cuber-l'Ofre

a d'alt de l'ofre

Hem pujat per darrera, o vessant Sud. Es la més empinada. Des del coll de L'ofre/Cuber surt el camí o pista del Barrancons que amb arribar al coll, trobam tot d'un el desviament en fitat fins al cim. Abans d'arribar, quasi adalt, trobam el desviament del cami cap al coll de Na Franquessa, que agafarem de baixada

Foto panoràmica

• pmasot68 Dec 6, 2018

Es tracta d'una excursió fácil i a la vegada molt bonica. Ideal per fer amb familia.