Coll d’Estenalles a la casa Nova de l’Obac (Serra de l’Obac)

Photo ofColl d’Estenalles a la casa Nova de l’Obac (Serra de l’Obac) Photo ofColl d’Estenalles a la casa Nova de l’Obac (Serra de l’Obac) Photo ofColl d’Estenalles a la casa Nova de l’Obac (Serra de l’Obac)

March 12, 2018
March 2018

near Mura, Catalunya (España)

Una extraordinària passejada per la Serra de l’Obac, sense dificultats i molt entretinguda.
Sortim de l’aparcament del Coll d’Estenalles i pugem seguint la pista o el camí marcat com a GR (marques vermelles i blanques) fins a l’ermita de Sant Jaume on tenim unes excel•lents vistes del Montcau. A partir d’aquest punt seguim el GR-5, per una pista en direcció SO cap el coll de la Geganta. Continuem per la pista fins el WP Creuament Obac , on deixem la pista per agafar a ma esquerra un petit corriol, sempre ben senyalitzat amb les marques del GR fins el Coll del Boix on gaudim d’unes magnífiques vistes de Montserrat i de la part occidental de la Serra de l’Obac. A partir d’aquí el camí es dirigeix cap el S i sense deixar el GR continuem cap el coll de Tres Creus i continua vorejant la cinglera de Castellsapera, fins el WP Creuament obac 2 on abandonem el GR, que es dirigeix cap el Paller de Tot L’Any, per continuar en direcció S cap el Collet Estret. Aquest tram és l’únic en que el camí és una mica més dolent, però sense dificultat. En el Collet Estret agafem el corriol de la Canal del Llop, hi ha un petit cartell que indica la Font de la Portella. Aquest corriol, una mica costerut, ens permet baixar de la carena fins al fons del barranc.
Al peu de la Canal del Llop el camí planeja entre molt abundant vegetació cap a la font de la Portella i continua passant pel peu del turó Roig, que val la pena una petita desviada per gaudir d’unes bones vistes, cap a l’Obac Vell, masia i torre de defensa de la que sen té noticia des del S XII. Una pista asfaltada ens porta fins la casa Nova de l’Obac.