Čoka - Sanad - Senta

March 5, 2023
March 2023

near Čoka, Vojvodina (Serbia)

5. mart
Ravničarenje
učesnika 33
vodič Zoran V.

Jutarnjim vozom prevezli smo se do Čoke. Odmah po izlasku iz voza krećemo ka Sanadu, nemamo mnogo vremena za gubljenje jer treba preći 15, 16 km do polaska voza za Suboticu tj. za nekih 4 sata i koji minut preko toga.
Ulicama Čoke napuštamo ovo mesto, prolazimo kraj starog jevrejskog groblja, dvadesetak nadgrobnih ploća zaraslo u visoku travu, baš zapušteno i tužno.

Dalje idemo uzanim asfaltnim putem pored razrušenih kuća ka nasipu uz Mrtvu Tisu. Prelazimo prugu i napuštamo asfalt, zemljani put nas dovodi do nasipa, hodamo putem ispod nasipa sve do glavnog nasipa uz Tisu.

Ka Sanadu idemo kroz voćnjake i preko oranica, srećom zemlja je suva pa blata nema, s obzirom da je put kroz oranicu preoran, bilo bi čupavo da je zemlja mokra.

U Sanad ulazimo ulicom iza groblja, radoznali pogledi stanivništva nas prate sve do seoske prodavnice i crkve gde pravimo pauzu. Pola planiranog puta smo prešli, prolazno vreme nam je više nego dobro pa ne strepimo zbog vremena polaska voza za Suboticu, sigurni smo da ćemo stići na vreme.

Posle pauze izlazimo na nasip, hodamo čas nasipom, čas putem ispod nasipa tamo gde je to moguće, na dosta mesta voda je poplavila delove šume. S obzirom da imamo dovoljno vremena odlučujemo da se ne vraćamo u Čoku nego da idemo nasipom ka Senti.

Ulazimo u Sentu, ostajemo kraće vreme u centru, i u finišu današnjeg pešačenja ulicama Sente dolazimo do željezničke stanice gde nas čeka već postavljen voz za Suboticu.

Lepa lagana aktivnost po lepom danu.

Crkva Vaznesenja Gospodnjeg

prelaz preko pruge

prelazak puta Senta-Čoka

prodavnica

put kroz oranicu (delom preorano)

puteljak preko livade

putem ispod nasipa uz Mrtvu Tisu

Senta - Zenta

spomenik iz NOB-a

Spomenik ribaru

staro jevrejsko groblje (zapušteno)