Circular per Sant Vicenç del Bosc i Can Borrell

Photo ofCircular per Sant Vicenç del Bosc i Can Borrell Photo ofCircular per Sant Vicenç del Bosc i Can Borrell Photo ofCircular per Sant Vicenç del Bosc i Can Borrell

February 11, 2017
January 2017

near Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

Itinerari (circular): Plaça del Rotary International (109 m) – prop de la Torre Negra (130 m) – barri de la Torre Negra (161 m) – Rambla de Can Bell (171 m) – Cruïlla amb el PR-C-38 (170 m) – Font de Sant Vicenç (140 m) – Ermita de Sant Vicenç del Bosc (145 m) – Font de l’Ermetà (140 m) – Coll (207 m) – Can Borrell (160 m) – Pi d’en Xandrí (109 m) – Sant Cugat, plaça del Rotary International.
Temps efectiu: 2h230'

Itinerari circular de contrastos als peus del vessant nord de Collserola en el sector de Sant Cugat del Vallès. Caminarem entre els racons més ferèstecs i amagats de la banda de Can Gordi i la contrada més oberta i sorollosa de Can Borrell i la Vall de Gausac.

Aquesta ruta s’inicia a la Plaça Rotary, al final de la zona urbanitzada de Sant Cugat. Deixarem ràpidament la pista principal a l’esquerra que mena al Pi d’en Xandrí i a Can Borrell per prendre a mà dreta el corriol que es dirigeix cap a la Torre Negra. Vorejant els camps de conreu (vam trobar motes de terra que obstaculitzaven el pas cap al bosc des dels camps, suposo que el propietari està cansat de tan excursionista, què hi farem santa paciència, la propietat privada ja se sap en aquest país!) ens dirigirem cap al sector residencial de Torre Negra on passarem al costat d’una hípica per anar a buscar una pista (Rambla d’en Bell) que seguirem a la dreta. Així arribarem als senyals del PR-C-38, que serán la nostra guía fins a Can Borrell.

Anem a buscar el Torrent d’en Bell, el creuem i en pocs minuts arribarem al bell indret on s’amaga la font de Sant Vicenç. Endevinarem a la nostra dreta un petit sender que puja el talús del barranc entremig del ferèstec bosc, el remuntarem uns metres i arribarem a les restes de l’Ermita de Sant Vicenç del Bosc, situades en u petit replà. El lloc és sorprenent enmig del bosc, ideal per aturar-se una estona i reflexionar sobre el pas del temps o sobre res.

Seguin camí pel PR-C-38 al llarg del Torrent d’en Bell que s’uneix al Torrent de Can Gordi. Travessem una zona molt boscosa i tancada, amb constants puja i baixes. Passarem per la Font de l’Ermetà, altra bell indret on fer una bona paradeta. Continua el puja-baixa fins arribar a una ampla i llarga carena que ens deixa en un petit coll des del qual ràpidament davallarem a Can Borrell. Des d’aquí només cal prendre la pista de la Vall de Gausac en direcció Sant Cugat.

Per a més informació d’altres posibles combinacions en aquesta zona de Collserola vegeu també el següent wikiloc: