Circular Jorba - Clariana - Jorba

1933
August 3, 2020
August 2020

near Jorba, Catalunya (España)

Ruta circular que no he trobat que estigués pujada.
La pujada al Pla del Magre és pronunciada, calma. Potser val la pena provar un camí que es fa corriol que planeja a la dreta (en el punt d'interès 2 tirar a dreta enlloc de recte): ens evitaríem pujar per després baixar (no veig continuïtat al mapa, potser no connecta i queda tallat).
El camí és fàcil però indico dificultat moderada per la pujada inicial i per la baixada per corriol del final que té algun tram amb pendent fort i terra erosionat per l'aigua.
La pista de Clariana a Jorba (camí de Mas Jordà) té molta pols. I té trànsit ocasional (planta de compostatge i veïns).
Però la fresca de l'airet, les aromes encisadores, la riera de Clariana, el bosc tan bonic, els grills,...

Val la pena baixar-hi. Jo hi he trobat gent banyant-se i no els he volgut molestar.

Sant Julià de les Alzinetes

La idea era entrar pel camí, vorejar la masia que és un pèl més endavant i seguir pel camí del darrera. Vist el senyal de prohibit el pas opto per continuar pel camí i trencar a la dreta pel corriol que hi ha al costat del tros que trobem a la dreta.