CIRCULAR EN FAMÍLIA: SANTA COLOMA DE FITOR I DOLMENS

January 3, 2021
January 2021

near Sant Climent de Peralta, Catalunya (España)

Ruta familiar que partint del Camp de la Cadena anem a buscar La Roca Filanera (ara ja fa temps convertida en ruta de descens de BTT) i tornant al camí ample anem a buscar per corriol de baixada i pujada no gaire complicat i arribem a l'ermita de Sata. Coloma de Fitor. Dinem al sol, xarrem i xalem una estona i ens encaminem al Mas de Cals on trenquem a la dreta i al cap d'un moment trenquem a l'esquerra per camí amb bones vistes de la Plana de l' Empordà, el Montgrí, les Medes i els Pirineus. Decidim agafar aquest camí per aprofitar la tornada per passar pel reguitzell de dolmens i cistes que les Gavarres ens regala ben bé al costat del camí. El millor no sabria dir quin és, però el que té possiblement les millors vistes és el Dolmen de la Serra de Calç, tot pujat a una pedra és una balconada immillorable de l'Empordà, sens dubte. Reprenem el camí i arribem de nou al Camp de la Cadena, inici de la ruta.

Descric aquesta activitat coma familiar i fàcil perquè no hi ha dificultats, els camins són fàcils de localitzar i no hi ha massa desnivell ni de pujada ni de baixada.